sprzęt komputerowy

SPRZĘT KOMPUTEROWY - HARDWARE

NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PRZY WYBORZE SPRZĘTU INFORMATYCZNEGO:
komputerów, laptopów, serwerów, macierzy

W CELU ZMINIMALIZOWANIA RYZYKA NIEPRZEMYŚLANEGO
WYDAWANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA SPRZĘT INFORMATYCZNY
NA POTRZEBY BANKU PONIŻEJ PRZEDSTAWIAMY KILKA PRZYDATNYCH INFORMACJI,
KTÓRE UŁATWIĄ PODJĘCIE DECYZJI

SZUKASZ SPRAWDZONEGO, MARKOWEGO SPRZĘTU?

ZAPOZNAJ SIĘ Z PROPOZYCJĄ OUTLETOWYCH URZĄDZEŃ FIRMY DELL

KOMPUTERY

KOMPUTERY

LAPTOPY

LAPTOPY

SERWERY

SERWERY

DRUKARKI

DRUKARKI

Przed kupnem warto zadać sobie pytanie:

  • Do jakich celów będzie służył sprzęt?
  • Jak ma być zabezpieczony?
  • Jakie oprogramowanie ma na nim pracować?
  • Jak długo ma być realizowana fabryczna gwarancja?
  • obecnie producenci udzielają gwarancji od 3 do 5 lat. To od nas zależy, na jak długi okres wykupimy gwarancję.
  • W przypadku zakupu sprzętu enterprise takiego jak serwery czy macierze, użytkowanego przeciętnie przez około 5 lat, a niejednokrotnie aż do śmierci technologicznej, warto wykupić gwarancję na 5 lat. Przy zakupie nowego sprzętu łatwiej nam wynegocjować dobrą cenę na sprzęt z 5-letnim okresem gwarancji. Wariant z 3-letnią gwarancją, a po tym okresie rozszerzenie jej o kolejne 2 lata, jest bardzo kosztowny i często równa się połowie wartości danego urządzenia.
  • Gwarancja np. Dell w statusie NBD (Next Business Day) realizowana jest z reguły na drugi dzień roboczy w miejscu użytkowania sprzętu. Dokładny opis rodzajów gwarancji i jej realizacji przez firmę Dell znajdą Państwo w załącznikach PDF poniżej.

Warunki świadczenia usługi

Podstawowy serwis sprzętu

Warunki świadczenia usługi

Zachowaj swój dysk twardy / Zachowaj swoje elementy

Warunki świadczenia usługi

Dell EMC ProSupport i Dell EMC ProSupport & Mission Critical

POBIERZ PDF

POBIERZ PDF

POBIERZ PDF

  • Jakie dodatkowe opcje możemy dokupić?
  • Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo danych bankowych warto kupić funkcję ZACHOWAJ SWÓJ DYSK TWARDY (Keep Your Hard Drive Service Description) – to nic innego jak wykupienie możliwości zostawienia uszkodzonego dysku twardego. Zwykle po zgłoszeniu awarii i stwierdzeniu przez serwis, że awarii uległ dysk twardy, serwis wymienia dysk na sprawny, a uszkodzony zabiera. W przypadku banku nie można dopuścić do zabrania przez serwis uszkodzonego dysku, z uwagi na konieczność ochrony danych i utylizacji takiego dysku na miejscu. Aby dysk mógł pozostać w banku, należy wykupić omawianą funkcję.
  • Wykupienie specjalnych naklejek z kodami kreskowymi, które ułatwiają prowadzenie inwentaryzacji sprzętu
  • W celu ułatwienia pracy informatykom i kontroli nad sprzętem oraz jego rozliczalności, warto wprowadzić standardy dotyczące konfiguracji sprzętu. Środowisko informatyczne banku można podzielić na kilka stref i dla tych stref określić standardy konfiguracyjne. Wpływ na wybrane standardy konfiguracyjne może mieć też fakt pracy tzw. terminalowej, kiedy to komputer może posiadać minimalną konfigurację, ponieważ cały wsad przetwarzany jest na serwerach.

Przykład:

  • Stanowisko bezpośredniej obsługi Klienta:

Na tym stanowisku wystarczy komputer z podstawowym procesorem, 8 GB RAM, HDD min 128 GB SSD i systemem operacyjnym np.: Windows 10 w wersji PRO oraz w razie konieczności pakiet oprogramowania biurowego MS OFFICE

  • Stanowisko księgowe oraz biurowe na zapleczu banku:

W zależności od oprogramowania używanego na tym stanowisku można zwiększyć dysk twardy do 256GB i pamięć operacyjną do 16 GB RAM

  • Stanowisko marketingowe:

Pracownicy na tym stanowisku często wykonują prace związane z obsługą treści na stronach internetowych banku i przygotowują materiały w formie graficznej dla pracowników i Klientów. Do takiego komputera warto wstawić mocniejszą kartę grafiki, większy dysk twardy np. 500 GB SSD oraz sprawniejszy procesor np.: i5 lub i7.

  • Przy opracowaniu długoterminowych planów związanych z wymianą sprzętu, warto rozpatrzyć jeszcze jedną możliwość - zakup tzw. sprzętu poleasingowego. Przy wyborze tej możliwości należy pamiętać, że:

$ Sprzęt poleasingowy ma już kilka lat i jest mocno wyeksploatowany. Dlatego warto zakupić dodatkowe 2 – 3 komputery, gdyż mogą one szybciej ulegać awariom. Wtedy na czas napraw serwisowych, które realizowane są z reguły przez 14 – 21 dni, możemy korzystać z zapasowego komputera.

$ Kupujmy komputer zawsze z najnowszym systemem operacyjnym.

$ Kupujmy pakiet MS OFFICE w najnowszej wersji.

$ Na komputerze możemy też zainstalować pakiet biurowy tzw. opensource np. LIBRE OFFICE, ale musimy pamiętać, że może pojawić się problem z prawidłowym odczytywaniem treści - makr tworzonych w programie Excel.

UWAGA:

Nie korzystajmy z pakietu OPEN OFFICE, gdyż jest to pakiet darmowy, tylko do wykorzystania w celach niekomercyjnych. Do celów komercyjnych, zgodnie z prawem, trzeba wykupić licencję. Darmową alternatywą dla Open Office jest pakiet Libre Office, który daje możliwość pracy komercyjnej bez wykupywania licencji.

Dla ułatwienia zgłoszenia uszkodzonego sprzętu
firmy Dell EMC podajemy telefony kontaktowe do fabrycznego serwisu:

Gwarancja podstawowa
    22 5071 700
    08:00 – 17:00 pn. – pt.
Gwarancja Next Business Day (serwis u klienta)
    22 5071 700
    08:00 – 17:00 pn. – pt.
ProSupport (obejmuje usługę ProSupport z technologią Copilot)
    22 5071 777
    24x7(08:00 – 17:00 pn. – pt. w jęz. polskim. Po godzinach obsługa w jęz. angielskim.)
ProSupport Plus (obejmuje usługę ProSupport z technologią Copilot)
    22 5071 777 wew : 1100257
    24x7(08:00 – 17:00 pn. – pt. w jęz. polskim. Po godzinach obsługa w jęz. angielskim.)
Premium Support & Premium Support Plus
    22 5071 978
    24x7
Usługa ProSupport w zakresie oprogramowania firmy Dell i innych dostawców
Produkt Dostępność Numer telefonu Numer wewnętrzny
Force10 24x7 22 5071 978 1100257
Active System Manager 24x7 22 5071 978 1100257
Hermes DAS 24x7 22 5071 978 1100257
EVO RAIL 24x7 22 5071 978 Nie dotyczy
VMWARE  24x7   22 5071 777  3480319  

W celu uzyskania pełnej informacji w omawianych zakresach zapraszamy do kontaktu:

Andrzej Popiołek
Audytor Wiodący SZBI, Członek IIA Polska
+48 602 220 749 andrzej.popiolek@servus-comp.pl

Anna Stręk
Audytor Wiodący SZBI, Członek IIA Polska
+48 781 555 025 anna.strek@servus-comp.pl

Ewa Niesiołowska
Audytor Wiodący SZBI, Członek IIA Polska
+48 531 364 287 ewa.niesiolowska@servus-comp.pl

Anna Kramarczyk
Kierownik ds. projektów IT
+48 794 671 787 anna.kramarczyk@servus-comp.pl

 

Servus Comp Data Security , Mazowiecka 25/502  30-019 Kraków  
tel.  +48 12 631 91 22biuro@servus-comp.pl
PODEJMIEMY DLA PAŃSTWA KAŻDE WYZWANIE!