NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY, KTÓRE NISZCZĄ PLANY SPRZEDAŻOWE W TWOIM BANKU - szkolenie Premium Bank

najczęściej popełniane błędy, które niszczą plany sprzedażowe

Wbrew pozorom sprzedaż nie jest łatwym procesem. Aby odnosić sukcesy w tej dziedzinie niezbędne jest doświadczenie, kwalifikacje i odpowiednia wiedza, a także predyspozycje.

Jednak sama fachowa, branżowa wiedza nie wystarczy, aby bank pozyskał lojalnego klienta na dłużej. Istotne jest nawiązanie odpowiedniej relacji z klientem, zdobycie zaufania, właściwe wyczucie potrzeb, a następnie dostosowanie oferty do jego oczekiwań. Klient powinien mieć pewność, że jest „w najlepszych rękach”. 

 

ADRESACI SZKOLENIA

Szkolenie dedykowane wszystkim pracownikom Banku, działającym w strukturach sprzedaży i obsługi klienta począwszy od asystentów, menedżerów, aż po dyrektorów i Zarząd Banku.

CZAS TRWANIA: 1 DZIEŃ

 

CELE SZKOLENIA

  • Identyfikacja najczęściej popełnianych błędów podczas bezpośredniej oraz telefonicznej obsługi klienta Banku utrudniających realizację planów sprzedażowych
  • Poznanie i przećwiczenie efektywnych metod obsługi klienta
  • Nabycie umiejętności niezbędnych do osiągnięcia sukcesu na każdym z etapów procesu sprzedażowego.

KORZYŚCI SZKOLENIA:

  • Poznanie i doskonalenie zasad oraz umiejętności profesjonalnej obsługi klientów w oddziale Banku
  • Podniesienie efektywności sprzedaży produktów bankowych
  • Poprawna identyfikacja potrzeb klienta i metody skutecznego motywowania do zakupu
  • Pozytywny wpływ na poziom satysfakcji klienta oraz budowanie jego lojalności w stosunku do Banku
  • Poznanie sposobów unikania kosztownych błędów.

PLAN SZKOLENIA

1. Wpływ jakości obsługi klienta na konkurencyjność i pozycję Banku  na rynku

  • Misja Banku  i wynikające z niej standardy profesjonalnej obsługi klienta
  • Co ułatwia, a co utrudnia osiąganie ponadprzeciętnych wyników oddziału bankowego?

- profesjonalna obsługa klienta a dochodowość Banku/oddziału

2. Podstawowe błędy, które niszczą plany sprzedażowe

a) Nieprzestrzeganie standardów obsługi klienta związanych z:

  • Powitaniem klienta w placówce
  • Zarządzaniem kolejką
  • Modelem przyjmowania dyspozycji klienta
  • Działaniami pro-sprzedażowymi
  • Pożegnaniem klienta
  • Modelem przyjmowania reklamacji

b) Błędy w komunikacji z klientem jako główny powód utraty klienta

  • Jak powinna przebiegać dobra rozmowa sprzedażowa?
  • Bariery komunikacyjne, czyli czego należy unikać w kontakcie z klientem
  • Brak kontroli nad procesem sprzedaży

3. Brak wiedzy o kliencie

  • Nieprzygotowanie do rozmowy z klientem

4.  Psychologia obsługi klienta - co robić, a czego nie robić?

  • Pozytywne pierwsze wrażenie - czynniki budujące pozytywne pierwsze wrażenie w relacjach z klientem Banku (wygląd, postawa, ubiór, kompetencje pracownika oddziału Banku na tle ich oceny przez klienta oraz jako miara wyróżnienia placówki na rynku lokalnym)
  • Umiejętność rozpoznawania i spełniania oczekiwań klientów Banku
  • Rola i znaczenie komunikacji niewerbalnej w procesie obsługi klientów Banku
  • Zwroty pożądane i niepożądane w procesie obsługi klientów oddziału Banku

5. Brak zaspokajania potrzeb klienta - koncentracja na sobie, a nie na kliencie

  • Nastawienie transakcyjne
  • Nieumiejętność słuchania
  • Zadawanie niewłaściwych pytań
  • Niedopasowanie oferty do klienta, słaba prezentacja

6. Problemy z prezentowaniem rozwiązań językiem korzyści

  • Cecha- zaleta-korzyść – a model sprzedaży i obsługi klienta
  • Jak pomóc klientowi zrozumieć jego potrzebę?
  • Przeładowanie informacjami

7. Błędy w podejściu do procesu sprzedaży

  • Nieumiejętne identyfikowanie osób decyzyjnych
  • Brak follow-up
  • Brak testowania nowych procesów i strategii sprzedaży
  • Brak strategii powrotu do utraconego klienta
  • Niestosowanie technik zamykających sprzedaż

8. Brak umiejętności radzenia sobie z tak zwanym trudnym klientem

  • Typy klientów i sposoby skutecznej komunikacji w zależności od zdiagnozowanego typu (klient niezdecydowany, obojętny, roszczeniowy, manipulacyjny, niekulturalny, agresywny).
  • Postawa asertywna w komunikacji z klientem.

OSOBA PROWADZĄCA SZKOLENIE

ANNA SZCZEPANEK

Certyfikowany trener biznesu i coach z ponad 10-letnim doświadczeniem.

Na zawodowym koncie ponad 5000 godzin spędzonych na pracy szkoleniowej i superwizyjnej oraz ponad 3000 godzin pracy w charakterze coach-a. Zawodowe  życie  związane  było  z  pracą dla międzynarodowych instytucji finansowych w charakterze trenera coach-a kierownika wsparcia sprzedaży.   Równolegle   od   lat   wspiera   sektor   małych   i   średnich   przedsiębiorstw   prowadząc konsultacje i szkolenia z zakresu zarządzania zespołem i sprzedażą.

Autorka wielu kompleksowych projektów rozwojowych z powodzeniem wdrożonych  w organizacjach i przynoszących wymierne  oraz trwałe rezultaty. Skutecznie prowokuje do rezygnacji z utartych schematów myślenia hamujących rozwój i zastąpienia ich twórczym podejściem. Doskonale panuje nad procesami zachodzącymi na sali szkoleniowej ułatwiając uczestnikom sprawne przechodzenie na kolejne poziomy w drodze ku pożądanej zmianie.

Specjalizacje: sprzedaż, zarządzanie zespołem sprzedażowym, coaching menedżerski, komunikacja i współpraca.

 

TERMINY SZKOLEŃ

20.02.2020 r. - ZRBS Warszawa - LINK DO STRONY

31.03.2020 r. - SERVUS COMP KRAKÓW

 

Servus Comp Data Security , Świętokrzyska 12/403  30-015 Kraków  
tel.  +48 12 631 91 22   biuro@servus-comp.pl
PODEJMIEMY DLA PAŃSTWA KAŻDE WYZWANIE!