marketing internetowy

MARKETING DLA BANKÓW

MODUŁ I - NOWOCZESNA STRONA WWW

BUDOWA NOWOCZESNEJ  STRONY INTERNETOWEJ

W przypadku strony internetowej główny nacisk należy położyć na część informacyjną, wizerunkową i przygotować portal tak, aby spełniał nowoczesne wymagania technologiczne i bezpieczeństwa. Podstawowym zadaniem portalu jest promowanie Banku i jego produktów.

Strona internetowa powinna spełniać konkretne wymagania:

  • mobilność czyli pełna responsywność - RWD – obecnie około 70 – 80 % internautów korzysta z wersji mobilnych wykorzystując urządzenia smartphone, tablet itd. Tendencja ta cały czas wzrasta.
  • narzędzie CMS – panel do zarządzania treściami, grafikami na stronie internetowej
  • przyjazny UX
  • dostosowanie strony do SEO

JAK WYELIMINOWAĆ BŁĘDY PRZY OPTYMALIZACJI STRONY INTERNETOWEJ BANKU

 

Funkcje jakie powinna zawierać nowoczesna strona internetowa tak aby była dobrze widoczna w Internecie oraz aby była rozpoznawalna dla robotów oceniających jej wartość:

           

1. Projekt strony

a) Struktura strony – zaplanowanie nagłówków h1 do h3 oraz h3 do h6 – przy budowie hierarchii treści na stronie dla wyszukiwarek internetowych

b) Budowa strony

c) Zaprojektowanie i wdrożenie spójnej grafiki dla www oraz reklam

d) RWD dla dużych monitorów i dla małych ekranów np. smartphone, tablet

e) Technika wykonania – wizualizacji "full-width" – treść na całej szerokości ekranu, dzięki czemu można uzyskać większą przejrzystość, czytelność
i optymalne wykorzystanie powierzchni makiety do przekazu istotnych treści

f) Szybkość działania – dobór sprawnego hostingu zapewniającego odpowiednie parametry szybkości działania strony i zabezpieczające kopie bezpieczeństwa portalu

2. Wykonanie szablonu i kodowanie

3. Testowanie i optymalizacja strony pod SEO

4. Uruchomienie kanału / kanałów mediów społecznościowych

5. Obsługa posprzedażowa

Ważne: po ewentualnym zleceniu wykonania portalu dla Banku,

konieczny jest kontakt z osobami, które będą mogły dostarczyć

informacje potrzebne do budowy strony.

 

W imieniu Banku możemy prowadzić rozmowy technologiczne

nad budową portalu z wykonawcą.

Ważne pod SEO i widoczność strony w internecie.

Poniżej prezentujemy prace jakie należy wykonać przy tworzeniu sprawnej strony internetowej.

 

Faza projektowania portalu.
Rzeczy bardzo ważne, na które należy zwrócić uwagę w trakcie prac nad stroną:

  1. Bezpieczeństwo.
  • SSL – HTTPS
  • Złośliwe oprogramowanie
  • back door w kodzie strony internetowej

 

Dlaczego warto mieć certyfikat SSL na stronie internetowej Servus Comp

2. Hosting

  • Kopie bezpieczeństwa – backup
  • Obsługa PHP
  • Wybór optymalnego hostingu
  • Parametry serwera
  • Pomoc techniczna – UWAGA – ważne, żeby wykonawca posiadał wsparcie techniczne po uruchomieniu portalu.

3. Wybór technologii stron Banku

  • Szablon - jest bardziej bezpieczny, ale nie każdy może wprowadzić korekty w kodzie
  • Dedykowane oprogramowanie

4. UX

 

UX

5. Testy

6. RWD

7. SEO

8. Znacznik tytułu

9. Meta opis tag

10. Tagi nagłówka

11. Spójność słów kluczowych

12. Ilość treści na stronie internetowej

13. Atrybuty ALT obrazów

14. Liczba linków zwrotnych

15. URL – schemat budowy strony

16. URL – czytelne dla Klientów i robotów

17. Wydajność

18. Social Media na stronie Banku

19. Video na stronie

20. Analityka

21. CMS

22. Grafika

23. Zdjęcia

24. Call To Action

25. Wybór ilości i rodzajów fontów?

26. Teksty

  • Zasady tworzenia poprawnego kontentu. Aktualizacje.

27. Przedstawienie się robotom

28. Rozmowa nt. POP-UP

29. Kod 404, 301 ważne, aby nie zaprzepaścić obecnych danych i wykonać konkretne przekierowania ze starej strony na nową

30. Dane kontaktowe

31. Minimalizm

32. Czy blog ma sens?

33. Technika tworzenia tytułów zachęcających Klientów do czytania wpisów na blogu Banku

34. Formalności i prawo – RODO - COOKIES

Ważne jest ustalenie, jak portal ma być zaprojektowany i wykonany.

Do strony www musi być podpięty Google Analytics umożliwiający stałe kontrolowanie efektów prowadzonych działań.

Równolegle z pracami nad www należy przygotować założenia do prowadzenia fanpage na FB oraz reklam na FB ADS i GOOGLE ADS. Temat opisujemy tutaj: MODUŁ II - FB / GOOGLE - ADS

 

Servus Comp Data Security , Świętokrzyska 12/403 30-015 Kraków
 
tel.  +48 12 631 91 22   biuro@servus-comp.pl
PODEJMIEMY DLA PAŃSTWA KAŻDE WYZWANIE!