MARKETING DLA BANKÓW
PRZYGOTOWANIE NARZĘDZI I ZAŁOŻEŃ DO PROWADZENIA KAMPANII GOOGLE ADS
- Prowadzenie kampanii Google ADS
- Założenie konta Google ADS, które jest własnością Banku
- Określenie celu kampanii
- Wyszukanie i wybór najlepszych słów kluczowych (konsultacje z pracownikiem Banku)
- Ustalenie miesięcznego budżetu Google ADS, pozwalającego pokryć całościową ilość wyszukań użytkowników
- Budowa i zaprojektowanie kampanii
- Podstawowa konfiguracja Google Analytics w celu mierzenia konwersji
- Targetowanie reklam, czyli dopasowanie lokalizacji reklamy tak, aby wyświetlała się w miejscowości i w pobliskich wyznaczonych miejscowościach
- Stała obserwacja i optymalizacja kampanii
- Reklamy w wyszukiwarce
- Remarketing i reklama graficzna
- Comiesięczne raporty
PRZYGOTOWANIE NARZĘDZI I ZAŁOŻEŃ DO PROWADZENIA KAMPANII FACEBOOK ADS
URUCHOMIENIE I OBSŁUGA FANPAGE
Prowadzenie kampanii Facebook ADS
Facebook jest wykorzystywany głównie do budowania wizerunku w działaniach marketingowych firm usługowych w tym bankowych. Facebook nie jest stricte narzędziem sprzedaży natychmiastowej; oczywiście może wygenerować sprzedaż (np. kierując bezpośrednio do produktów Banku), ale ta sprzedaż nie jest w żaden sposób przewidywalna, skalowalna i będzie dawać bardzo nieregularne wyniki. Na bazie naszego doświadczenia zawsze w pierwszej kolejności doradzamy Klientom narzędzie Google ADS (czyli reklamę, która odpowiada na potrzeby klientów), a jej uzupełnieniem jest Facebook, czyli wyświetlanie reklam potencjalnie zainteresowanym użytkownikom i budowanie grupy odbiorców, która w przyszłości może się stać klientami Banku.
To nieprawda, że za pomocą Facebooka można sprzedać wszystko,
nie mając nawet sklepu internetowego.
Obsługa FanPage
- Zaplanowanie / współplanowanie strategii komunikacji na Fanpage'u:
- wdrożenie
- analiza
- ocena skuteczności - Założenie i uzupełnienie firmowego fanpage`u, dodanie administratorów, założenie konta reklamowego
- Publikowanie treści (posty, filmiki, prezentacje, linki, artykuły) - 2-3 publikacje na tydzień (8 do 10 postów / mc) / Facebook ceni regularność publikowanych treści
- Pełna obsługa graficzna fanpage'a zgodna z wizerunkiem Banku:
- posty produktowe
- posty ofertowe
- posty sprzedażowe
- posty promocyjne
- posty wizerunkowe
- posty PR-owe
na podstawie materiałów dostarczonych przez Klienta - Aktywizacja fanów
- Monitoring relacji z fanami np. 10:00 - 17:00 w dni robocze
- interakcja - odpowiedzi na zapytania / posty fanów - komunikacja z osobą po stronie Banku w celu przekazania / kontynuacji kontaktu z klientem - Projektowanie, optymalizacja i obsługa Facebook`a ADS (CPC / CPM / OPCM)
- projektowanie reklam
- promowanie postów
- promowanie strony + kreacja postów pod FacebookADS - Monitoring działań na FB za pomocą skróconych linków
- Comiesięczny raport z działań przeprowadzonych w danym miesiącu
Działania opisane w powyższym zestawieniu obejmują:
- uruchomienie nowego portalu www Banku,
- uruchomienie reklam w oparciu o Google ADS,
- uruchomienie FanPage i reklam Facebook ADS.
Warto pamiętać również o innych działaniach, które rzutują na ogólną politykę marketingową Banku.
Warto zadać pytanie:
- czy Bank posiada opracowaną strategię marketingową,
- czy prowadzi działania prospołeczne (PR),
- czy buduje relacje z Klientami tj.:
- budowania relacji z Klientami
- wykorzystania sprawdzonych zasad marketingu jak np. zasada Pareto / 4/5/7P
- Cross-Selling
- UP-Selling
- inne
Te tematy powinny być wdrożone w życie w ramach kolejnego modułu, który opisujemy tutaj: MODUŁ III - NOWOCZESNE NARZĘDZIA MARKETINGU.