marketing internetowy

MARKETING DLA BANKÓW

MODUŁ II - KAMPANIE REKLAMOWE FB i GOOGLE ADS

PRZYGOTOWANIE NARZĘDZI I ZAŁOŻEŃ DO PROWADZENIA KAMPANII GOOGLE ADS

  1. Prowadzenie kampanii Google ADS
  • Założenie konta Google ADS, które jest własnością Banku
  • Określenie celu kampanii
  • Wyszukanie i wybór najlepszych słów kluczowych (konsultacje z pracownikiem Banku)
  • Ustalenie miesięcznego budżetu Google ADS, pozwalającego pokryć całościową ilość wyszukań użytkowników
  • Budowa i zaprojektowanie kampanii
  • Podstawowa konfiguracja Google Analytics w celu mierzenia konwersji
  • Targetowanie reklam, czyli dopasowanie lokalizacji reklamy tak, aby wyświetlała się w miejscowości i w pobliskich wyznaczonych miejscowościach
  • Stała obserwacja i optymalizacja kampanii
  • Reklamy w wyszukiwarce
  • Remarketing i reklama graficzna
  • Comiesięczne raporty

PRZYGOTOWANIE NARZĘDZI I ZAŁOŻEŃ DO PROWADZENIA KAMPANII FACEBOOK ADS

URUCHOMIENIE I  OBSŁUGA FANPAGE

Prowadzenie kampanii Facebook ADS

Facebook jest wykorzystywany głównie do budowania wizerunku w działaniach marketingowych firm usługowych w tym bankowych. Facebook nie jest stricte narzędziem sprzedaży natychmiastowej; oczywiście może wygenerować sprzedaż (np. kierując bezpośrednio do produktów Banku), ale ta sprzedaż nie jest w żaden sposób przewidywalna, skalowalna i będzie dawać bardzo nieregularne wyniki. Na bazie naszego doświadczenia zawsze w pierwszej kolejności doradzamy Klientom narzędzie Google ADS (czyli reklamę, która odpowiada na potrzeby klientów), a jej uzupełnieniem jest Facebook, czyli wyświetlanie reklam potencjalnie zainteresowanym użytkownikom i budowanie grupy odbiorców, która w przyszłości może się stać klientami Banku.

To nieprawda, że za pomocą Facebooka można sprzedać wszystko,

nie mając nawet sklepu internetowego.

Obsługa FanPage

  • Zaplanowanie / współplanowanie strategii komunikacji na Fanpage'u:
    - wdrożenie
    - analiza
    - ocena skuteczności
  • Założenie i uzupełnienie firmowego fanpage`u, dodanie administratorów, założenie konta reklamowego
  • Publikowanie treści (posty, filmiki, prezentacje, linki, artykuły) - 2-3 publikacje na tydzień (8 do 10 postów / mc) / Facebook ceni regularność publikowanych treści
  • Pełna obsługa graficzna fanpage'a zgodna z wizerunkiem Banku:
    - posty produktowe
    - posty ofertowe
    - posty sprzedażowe
    - posty promocyjne
    - posty wizerunkowe
    - posty PR-owe
    na podstawie materiałów dostarczonych przez Klienta
  • Aktywizacja fanów
  • Monitoring relacji z fanami np. 10:00 - 17:00 w dni robocze 
    - interakcja - odpowiedzi na zapytania / posty fanów - komunikacja z osobą po stronie Banku w celu przekazania / kontynuacji kontaktu z klientem
  • Projektowanie, optymalizacja i obsługa Facebook`a ADS (CPC / CPM / OPCM)
    - projektowanie reklam
    - promowanie postów
    - promowanie strony + kreacja postów pod FacebookADS
  • Monitoring działań na FB za pomocą skróconych linków
  • Comiesięczny raport z działań przeprowadzonych w danym miesiącu

PRZEWAGA RYNKOWA I SKUTECZNA REKLAMA PRODUKTÓW BANKOWYCH DZIĘKI FACEBOOK ADS I GOOGLE ADWORDS Servus Comp

 

Działania opisane w powyższym zestawieniu obejmują:

- uruchomienie nowego portalu www Banku,
- uruchomienie reklam w oparciu o Google ADS,
- uruchomienie FanPage i reklam Facebook ADS.

Warto pamiętać również o innych działaniach, które rzutują na ogólną politykę marketingową Banku.

 

Warto zadać pytanie:

  1. czy Bank posiada opracowaną strategię marketingową,
  2. czy prowadzi działania prospołeczne (PR),
  3. czy buduje relacje z Klientami tj.:
  • budowania relacji z Klientami
  • wykorzystania sprawdzonych zasad marketingu jak np. zasada Pareto / 4/5/7P
  • Cross-Selling
  • UP-Selling
  • inne

Te tematy powinny być wdrożone w życie w ramach kolejnego modułu, który opisujemy tutaj: MODUŁ III - NOWOCZESNE NARZĘDZIA MARKETINGU.

 

Servus Comp Data Security , Świętokrzyska 12/403 30-015 Kraków
 
tel.  +48 12 631 91 22   biuro@servus-comp.pl
PODEJMIEMY DLA PAŃSTWA KAŻDE WYZWANIE!