BEZPIECZEŃSTWO FIZYCZNE
Zapewnienie ochrony pomieszczeń, sprzętów, infrastruktury oraz personelu
przed bezpośrednim działaniem czynników fizycznych.
przed bezpośrednim działaniem czynników fizycznych.
BEZPIECZEŃSTWO FIZYCZNE
Zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego w Banku należy do priorytetowych zadań jakie należy wykonać, aby infrastruktura informatyczna, gwarantująca poprawne i bezawaryjne działanie systemów bankowych, nie była narażona na zakłócenia.
Do najważniejszych elementów bezpieczeństwa należy m.in. zabezpieczenie serwerowni, odpowiednia jej konstrukcja, dobranie odpowiednich drzwi wejściowych oraz stały pomiar parametrów w serwerowni.
Wskazane poniżej rozwiązania zawierają dobre praktyki zalecane w celu zapewnienia bezpieczeństwa fizycznego.
I. BEZPIECZEŃSTWO SERWEROWNI
Zabezpieczenie serwerów przed dostępem osób niepowołanych to konieczność w każdym banku, który zdecydował się na własne pomieszczenie serwerowni. Podpowiadamy, jak zapewnić bezpieczeństwo fizyczne w tym miejscu, biorąc pod uwagę kombinacje zabezpieczeń pasywnych (drzwi, okna, podłogi, klimatyzacja, sejfy, oznakowanie) i aktywnych (monitoring, systemy alarmowe, systemy gaśnicze, ochrona mienia). Zapraszamy do współpracy - w razie pytań i wątpliwości - do kontaktu z naszymi specjalistami.
DRZWI SERWEROWNI
POMIESZCZENIE SERWEROWNI
MONITORING ŚRODOWISKA SERWEROWNI
JAK DOBRAĆ KLIMATYZATOR DO SERWEROWNI
II. OCHRONA PPOŻ - GAŚNICE
Ze względu na to, że z reguły w placówkach Banków brakuje gaśnic przeznaczonych do gaszenia urządzeń elektronicznych, poniżej opisujemy taką gaśnicę wraz z informacją, dlaczego właśnie ten rodzaj gaśnicy jest idealny do stosowania w pomieszczeniach serwerowni i innych pomieszczeń, w których zainstalowane są urządzenia elektroniczne. Natomiast doborem ilości gaśnic i ich wydajności do danego pomieszczenia powinny zająć się służby specjalizujące się w ochronie przeciwpożarowej - posiadające wiedzę na ten temat oraz stosowne uprawnienia.
III. NISZCZARKI DOKUMENTÓW
W banku, gdzie w obiegu na co dzień jest masa dokumentów, powinna znaleźć się niszczarka. Minęły już czasy, kiedy dokumenty były archiwizowane wyłącznie w formie papierowej - obecne coraz częściej archiwa znajdują się na zabezpieczonych serwerach, zaś dokumenty papierowe są przeznaczone do zniszczenia. Nie trzeba ich palić czy niszczyć ręcznie. Do tego celu wykorzystuje się profesjonalne niszczarki. Są to urządzenia pozwalające na szybkie zniszczenie dokumentu, katalogu reklamowego, czy nawet płyty CD lub DVD.
IV. SZAFY METALOWE
Dokumenty o szczególnym znaczeniu powinny być przechowywane w szafach o odpowiedniej klasie bezpieczeństwa w zależności od wagi przechowywanych dokumentów. Szafy powinny być klasyfikowane wg skali bezpieczeństwa, a ich konstrukcja i zamknięcia powinny spełniać wymagania normatywne. Zasady przechowywania dokumentów w Banku określają nowe przepisy RODO sugerując takie rozwiązanie, które zapewni bezpieczeństwo przechowywanym dokumentom.
Servus Comp Data Security, Świętokrzyska 12/403, 30-015 Kraków
tel. +48 12 631 91 22 biuro@servus-comp.pl