szkolenia Servus Comp

PRAKTYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA CIĄGŁOŚCIĄ DZIAŁANIA W BANKU

SZKOLENIE PREMIUM BANK

SZKOLENIE PREMIUM BANK   

 

PRAKTYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA CIĄGŁOŚCIĄ DZIAŁANIA W BANKU

 

PLAN CIĄGŁOŚCI DZIAŁANIA

 

CZAS TRWANIA: 1 DZIEŃ

 

FORMA - Warsztat + Case Study

Zajęcia prowadzone są  w formie wykładu z omówieniem i analizą konkretnych przypadków z własnej praktyki trenera. Poziom  szkolenia podstawowy. W trakcie szkolenia będzie wykorzystana ankieta oceny szkolenia.

 

ADRESACI

  • Członkowie Zarządu nadzorujący obszar zarządzania ciągłością działania w Banku
  • Członkowie Zarządu nadzorujący obszar IT w Banku
  • Osoby, odpowiedzialne za budowę, wdrożenie i utrzymanie systemu zarządzania ciągłością działania w Banku
  • Właściciele procesów biznesowych
  • Kadra menedżerska odpowiadająca za zarządzanie IT
  • Audytorzy wewnętrzni
  • Osoby odpowiedzialne za zarządzanie ryzykiem operacyjnym

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu zagadnień związanych z wdrożeniem, utrzymywaniem i doskonaleniem systemu zarządzania ciągłością działania w Banku na podstawie wymagań Rekomendacji D Komisji Nadzoru Finansowego oraz dobrych praktyk wynikających z normy ISO 22301 oraz wiedzy eksperckiej dla pracowników Banków, który są odpowiedzialni za nadzór oraz zarządzanie w/w systemem.

 

KORZYŚCI

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy:

  • poznają główne elementy systemu zarządzania ciągłością działania,
  • naucza  się, jak w prosty sposób można wypełnić wymagania, które stawia przed bankami nadzorca rynku w obszarze ciągłości działania,
  • będą potrafili utrzymywać i rozwijać system zarządzania ciągłością działania w taki sposób, aby przynosił dla Banku wymierne korzyści,
  • poznają najczęściej popełniane błędy związane z zarządzaniem ciągłością działania i dowiedzą się jak ich unikać,
  • będą potrafili zaplanować, przygotować i wykonać testy sprawdzające poziom funkcjonowania poszczególnych elementów systemu zarządzania ciągłością działania,
  • nauczą się, jak prowadzić dokumentację systemu zarządzania ciągłością działania,
  • dowiedzą się, jak dzięki systemowi zarządzania ciągłością działania można zredukować koszty działalności Banku,
  • poznają autentyczne problemy związane z funkcjonowaniem w Banku systemu zarządzania ciągłością działania oraz praktyczne sposoby radzenia sobie z nimi.

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Dlaczego to robimy?
- czyli, po co nam działający system zarządzania ciągłością działania w Banku?

  • Cel budowy systemu
  • Wymagania prawne
  • Najważniejsze definicje
  • Zakres zarządzania 

Jak to ma działać?
- czyli, główne elementy systemu.

  • Zrozumienie organizacji poprzez jej kontekst działalności 
  • Określenie strategii
  • Zdefiniowanie mierników skuteczności działania systemu
  • Organizacja i wdrożenie systemu

Jak tym zarządzać?
- czyli, jak planować i przeprowadzać testy w Banku, jak rozwijać system, a nie popaść
w rutynę, jak się komunikować.

a) Testowanie

  • Zanim zaczniemy testować
  • Plan testu
  • Testowanie
  • Raporty z testów
  • Rekomendacje
  • Przejście do procesu doskonalenia

b) Doskonalenie

  • Uwagi po testach
  • Rekomendacje po testach
  • Przeglądy systemu
  • Aktualizacja procedur

c) Weryfikacja mierników skuteczności działania system

d) Skuteczna komunikacja podczas zarządzania ciągłością działania 

4, Co z tego będziemy mieli?
- czyli, szanse jakie daje dla Banku działający i sprawnie zarządzany system ciągłości działania.

  • Szanse czy tylko zagrożenia
  • Poznaj swój Bank
  • Korzyści z utrzymywania systemu

OSOBA PROWADZĄCA:

PAWEŁ WĄSIK

Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Ciągłością Działania wg ISO 22301 nr 2015/ISO22301_AW/1357, Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Ciągłością Działania wg BS 25999, Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO /IEC 27001:2013, Ethical Hacking and Countermeasures, Risk Manager ISO 31000, UX-PM

Doświadczenie zawodowe:

W obszarze ciągłości działania

Przygotowanie, wdrożenie, nadzór, zarządzanie Systemem Zarządzania Ciągłością Działania zgodnie z wymaganiami ISO 22301 oraz Rekomendacją D i M Komisji Nadzoru Finansowego, prowadzenie szkoleń dla pracowników bezpośrednio zaangażowanych w system BCMS oraz wspomagających system, opracowanie planu utrzymania i ciągłego rozwijania systemu zgodnie z wymaganiami normy, implementacja autorskich rozwiązań biznesowych. Przygotowanie organizacji do audytu certyfikacyjnego na zgodność z wymaganiami normy zakończone uzyskaniem pierwszego wśród Banków Spółdzielczych certyfikatu zgodności z ISO 22301.

W obszarze bezpieczeństwa informacji

Przygotowanie, wdrożenie, nadzór, zarządzanie Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodnie z wymaganiami ISO 2700 oraz Rekomendacją D i M Komisji Nadzoru Finansowego, opracowanie i implementacja autorskich rozwiązań w obszarze zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych oraz łączących wymagania KNF, ustawy o ochronie danych osobowych oraz standardu.

W obszarze IT

administracja zasobami teleinformatycznymi, dobór oraz wdrażanie rozwiązań IT, wykonywanie audytów bezpieczeństwa informatycznego, wsparcie użytkowników końcowych.

Wykształcenie:

psychologia - Uniwersytet Jagielloński w Krakowie,

informatyka - Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie,

finanse i bankowość - Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu.

 

ZAPISY, KONTAKT:

Barbara Dyka

Koordynator ds. Audytów i Szkoleń

tel.  +48 12 631 91 22

+48 608 407 668

barbara.dyka@servus-comp.pl

 

TERMINY SZKOLEŃ:

27.04.2020 r. ZRBS WARSZAWA

 

®Powyższe materiały są chronione prawem autorskim.

 

Servus Comp Data Security , Mazowiecka 25/502  30-019 Kraków  
tel.  +48 12 631 91 22   biuro@servus-comp.pl
PODEJMIEMY DLA PAŃSTWA KAŻDE WYZWANIE!