PRAKTYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA CIĄGŁOŚCIĄ DZIAŁANIA W BANKU
SZKOLENIE PREMIUM BANK
PRAKTYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA CIĄGŁOŚCIĄ DZIAŁANIA W BANKU
CZAS TRWANIA: 1 DZIEŃ
FORMA - Warsztat + Case Study
Zajęcia prowadzone są w formie wykładu z omówieniem i analizą konkretnych przypadków z własnej praktyki trenera. Poziom szkolenia podstawowy. W trakcie szkolenia będzie wykorzystana ankieta oceny szkolenia.
ADRESACI
- Członkowie Zarządu nadzorujący obszar zarządzania ciągłością działania w Banku
- Członkowie Zarządu nadzorujący obszar IT w Banku
- Osoby, odpowiedzialne za budowę, wdrożenie i utrzymanie systemu zarządzania ciągłością działania w Banku
- Właściciele procesów biznesowych
- Kadra menedżerska odpowiadająca za zarządzanie IT
- Audytorzy wewnętrzni
- Osoby odpowiedzialne za zarządzanie ryzykiem operacyjnym
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu zagadnień związanych z wdrożeniem, utrzymywaniem i doskonaleniem systemu zarządzania ciągłością działania w Banku na podstawie wymagań Rekomendacji D Komisji Nadzoru Finansowego oraz dobrych praktyk wynikających z normy ISO 22301 oraz wiedzy eksperckiej dla pracowników Banków, który są odpowiedzialni za nadzór oraz zarządzanie w/w systemem.
KORZYŚCI
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy:
- poznają główne elementy systemu zarządzania ciągłością działania,
- naucza się, jak w prosty sposób można wypełnić wymagania, które stawia przed bankami nadzorca rynku w obszarze ciągłości działania,
- będą potrafili utrzymywać i rozwijać system zarządzania ciągłością działania w taki sposób, aby przynosił dla Banku wymierne korzyści,
- poznają najczęściej popełniane błędy związane z zarządzaniem ciągłością działania i dowiedzą się jak ich unikać,
- będą potrafili zaplanować, przygotować i wykonać testy sprawdzające poziom funkcjonowania poszczególnych elementów systemu zarządzania ciągłością działania,
- nauczą się, jak prowadzić dokumentację systemu zarządzania ciągłością działania,
- dowiedzą się, jak dzięki systemowi zarządzania ciągłością działania można zredukować koszty działalności Banku,
- poznają autentyczne problemy związane z funkcjonowaniem w Banku systemu zarządzania ciągłością działania oraz praktyczne sposoby radzenia sobie z nimi.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Dlaczego to robimy?
- czyli, po co nam działający system zarządzania ciągłością działania w Banku?
- Cel budowy systemu
- Wymagania prawne
- Najważniejsze definicje
- Zakres zarządzania
Jak to ma działać?
- czyli, główne elementy systemu.
- Zrozumienie organizacji poprzez jej kontekst działalności
- Określenie strategii
- Zdefiniowanie mierników skuteczności działania systemu
- Organizacja i wdrożenie systemu
Jak tym zarządzać?
- czyli, jak planować i przeprowadzać testy w Banku, jak rozwijać system, a nie popaść
w rutynę, jak się komunikować.
a) Testowanie
- Zanim zaczniemy testować
- Plan testu
- Testowanie
- Raporty z testów
- Rekomendacje
- Przejście do procesu doskonalenia
b) Doskonalenie
- Uwagi po testach
- Rekomendacje po testach
- Przeglądy systemu
- Aktualizacja procedur
c) Weryfikacja mierników skuteczności działania system
d) Skuteczna komunikacja podczas zarządzania ciągłością działania
4, Co z tego będziemy mieli?
- czyli, szanse jakie daje dla Banku działający i sprawnie zarządzany system ciągłości działania.
- Szanse czy tylko zagrożenia
- Poznaj swój Bank
- Korzyści z utrzymywania systemu
OSOBA PROWADZĄCA:
PAWEŁ WĄSIK
Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Ciągłością Działania wg ISO 22301 nr 2015/ISO22301_AW/1357, Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Ciągłością Działania wg BS 25999, Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO /IEC 27001:2013, Ethical Hacking and Countermeasures, Risk Manager ISO 31000, UX-PM
Doświadczenie zawodowe:
W obszarze ciągłości działania
Przygotowanie, wdrożenie, nadzór, zarządzanie Systemem Zarządzania Ciągłością Działania zgodnie z wymaganiami ISO 22301 oraz Rekomendacją D i M Komisji Nadzoru Finansowego, prowadzenie szkoleń dla pracowników bezpośrednio zaangażowanych w system BCMS oraz wspomagających system, opracowanie planu utrzymania i ciągłego rozwijania systemu zgodnie z wymaganiami normy, implementacja autorskich rozwiązań biznesowych. Przygotowanie organizacji do audytu certyfikacyjnego na zgodność z wymaganiami normy zakończone uzyskaniem pierwszego wśród Banków Spółdzielczych certyfikatu zgodności z ISO 22301.
W obszarze bezpieczeństwa informacji
Przygotowanie, wdrożenie, nadzór, zarządzanie Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodnie z wymaganiami ISO 2700 oraz Rekomendacją D i M Komisji Nadzoru Finansowego, opracowanie i implementacja autorskich rozwiązań w obszarze zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych oraz łączących wymagania KNF, ustawy o ochronie danych osobowych oraz standardu.
W obszarze IT
administracja zasobami teleinformatycznymi, dobór oraz wdrażanie rozwiązań IT, wykonywanie audytów bezpieczeństwa informatycznego, wsparcie użytkowników końcowych.
Wykształcenie:
psychologia - Uniwersytet Jagielloński w Krakowie,
informatyka - Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie,
finanse i bankowość - Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu.
ZAPISY, KONTAKT:
Barbara Dyka
Koordynator ds. Audytów i Szkoleń
tel. +48 12 631 91 22
+48 608 407 668
TERMINY SZKOLEŃ:
27.04.2020 r. ZRBS WARSZAWA
®Powyższe materiały są chronione prawem autorskim.