Szkolenie Premium Bank

ROLA I OBOWIĄZKI IOD-a W ŚWIETLE NOWYCH PRZEPISÓW RODO

Warsztaty dla Inspektorów Ochrony Danych w Bankach Spółdzielczych

ROLA I OBOWIĄZKI IOD-a W ŚWIETLE NOWYCH PRZEPISÓW RODO

FORMA:  Warsztaty

Szkolenie podzielone jest na moduły: każdy z nich obejmuje teoretyczne wprowadzenie w dane zagadnienie w pierwszej części, a następnie prowadzone jest studium przypadku. Uczestnicy będą samodzielnie przygotowywać dokumentacje, na wzorach przygotowanych przez wykładowcę oraz analizować i rozwiązywać zadania czekające na nich w codziennej pracy Inspektorów Ochrony Danych.

CZAS TRWANIA: 2 DNI

 

ADRESACI SZKOLENIA

Inspektorzy Ochrony Danych w Banku oraz kandydaci na stanowisko IOD-a.

 

CELE I KORZYŚCI SZKOLENIA

Podczas szkolenia każdy IOD zdobędzie praktyczną wiedzę z zakresu:

  • Poprawnego dostosowania system ochrony danych osobowych w Banku do wymagań RODO
  • Zakresu swoich obowiązków i odpowiedzialności
  • Przygotowania i prowadzenia rejestru czynności przetwarzania w Banku
  • Szacowania ryzyka i przeprowadzania oceny skutków dla ochrony danych
  • Dostosowania regulacji wewnętrznych Banku do wymogów RODO
  • Samodzielnego opracowania wymaganej dokumentacji
  • Konstruowania klauzul informacyjnych, zgód na przetwarzanie danych osobowych, umów powierzenia danych osobowych
  • Sposobów realizacji praw Klientów Banku
  • Właściwego zabezpieczenia systemu informatycznego
  • Zasad współpracy z pozostałymi komórkami Banku
  • Przeprowadzania kontroli zgodności z przepisami o ochronie danych osobowych.

PLAN SZKOLENIA

 

DZIEŃ I

WPROWADZENIE W TEMATYKĘ RODO

  1. Aktualne źródła prawa dotyczące ochrony danych osobowych, praktyki i standardy międzynarodowe i krajowe
  2. Oczekiwania regulatora
  3. Wpływ wymagań na działania operacyjne Banku od strony procesowej, prawnej oraz IT
  4. Podejście oparte na ryzyku w realizacji zadań przez IOD
  5. Profilowanie i automatyzacja decyzji
  6. Powierzenie przetwarzania danych zgodnie z nowymi zasadami
  7. Ochrona danych osobowych w fazie projektowania oraz domyślna ochrona danych

Warsztat: Etapy wdrożenia w Banku Spółdzielczym - studium przypadku

 

STATUS INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

  1. Kim jest Inspektor Ochrony Danych na gruncie RODO
  2. Formalne wyznaczenie Inspektora Ochrony Danych i obowiązki informacyjne/Zawiadomienie organu ochrony danych o powołaniu IOD
  3. Zasady podległości służbowej - Instrukcje i niezależność w wykonywaniu zadań
  4. Odpowiedzialność i obowiązki Inspektora Ochrony Danych
  5. Możliwe rodzaje odpowiedzialności podmiotów na gruncie RODO

Warsztat: Organizacja stanowiska pracy Inspektora Ochrony Danych

 

INWENTARYZACJA PROCESÓW PRZETWARZANIA/PRZYGOTOWANIE WYMAGANYCH REJESTRÓW

  1. Podstawy inwentaryzacji procesów przetwarzania
  2. Wymagania RODO
  3. Procesy związane z funkcjonowaniem organizacyjnym banku
  4. Procesy bankowe związane z obsługa klienta

Warsztat: Inwentaryzacja w praktyce

Określenie jednostek organizacyjnych biorących udział w poszczególnych procesach.

Określenie zakresu i kategorii przetwarzanych danych osobowych, podstawy prawnej przetwarzania danych, odbiorców danych.

Przygotowanie kompletnego Rejestru czynności przetwarzania i rejestru kategorii czynności przetwarzania w Banku.

 

DZIEŃ II

Podczas warsztatów uczestnicy będą tworzyć pozostałą wymaganą dokumentację bazując na przygotowanych w dniu pierwszym rejestrach.

PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE PRZETWARZAMY, OBOWIĄZKI WOBEC KLIENTÓW BANKU

  1. Zakres obowiązków informacyjnych
  2. Terminy realizacji obowiązków informacyjnych
  3. Warunki wyrażania zgody
  4. Retencja danych
  5. Realizacja praw Klientów Banku, w tym: prawo dostępu, prawo do sprostowania, prawo do bycia zapomnianym, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu

Warsztat I: przygotowanie klauzuli informacyjnej i treści zgód na przetwarzanie danych.

Warsztat II: analiza wniosków składanych przez klientów banku, przykłady z praktyki bankowej. Uczestnicy będę mieli za zadanie przygotowanie odpowiedzi dla Klienta na podstawie otrzymanych wniosków.

 

OCENA SKUTKÓW DLA OCHRONY DANYCH

  1. Czym jest ocena skutków dla ochrony danych (DPIA), co obejmuje?
  2. Kiedy należy ją przeprowadzać?
  3. Konsultacje z GIODO, kiedy należy je przeprowadzać?
  4. Rola Inspektora Ochrony Danych w ocenie skutków dla ochrony danych
  5. Omówienie aktualnych wytycznych dotyczących prowadzenia DPIA 

Warsztat: Przygotowanie oceny skutków dla ochrony danych dla wymaganych procesów z rejestru czynności przetwarzania

 

ZGŁASZANIE NARUSZEŃ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH DO ORGANU NADZORU I PODMIOTOM DANYCH

  1. przypadki i termin zgłaszania naruszeń
  2. zakres informowania
  3. wyłączenia z informowania

Warsztat: analiza przypadku, czy występuje konieczność zgłoszenia naruszenia?

 

ZAPEWNIENIE POUFNOŚCI, INTEGRALNOŚCI, DOSTĘPNOŚCI I ODPORNOŚCI SYSTEMÓW

  1. Podstawy bezpieczeństwa systemów informatycznych Banku
  2. Bezpieczeństwo fizyczne i środowiskowe
  3. Współpraca z ASI
  4. Wprowadzenie procedury audytu wewnętrznego w zakresie ochrony danych osobowych 
  5. Audyt zgodności z RODO – Lista kontrolna
  6. Szkolenia personelu przetwarzającego dane osobowe – zakres tematyczny

Warsztat: w zakresie przygotowanie dokumentów roboczych.

OSOBA PROWADZĄCA SZKOLENIE

ANNA STRĘK

Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Wykładowca  na studiach MBA  dedykowanych dla Prezesów Banków Spółdzielczych z zakresu bezpieczeństwa informacji, cyberbezpieczeństwa i ochrony danych osobowych. Posiada kilkuletnie doświadczenie  w zakresie przeprowadzania audytów bezpieczeństwa w Bankach Spółdzielczych, podmiotach publicznych a także w biznesie. Prowadzi audyty zgodności systemu zarządzania ochroną danych osobowych z wymaganiami Europejskiego Rozporządzenia o  ochronie  danych  osobowych (RODO). Opracowuje dla klientów wewnętrzne procedury, polityki oraz inne wymagane dokumenty. Przeprowadza analizę ryzyka procesów przetwarzania danych osobowych.

Absolwentka Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Ukończyła liczne kursy z zakresu ochrony danych osobowych. Posiada certyfikat Audytora Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem  Informacji   wg  ISO/IEC 27001:2013, a także ITIL®Foundation Certificate in IT Service Management.

 

ZAPISY, KONTAKT:

Barbara Dyka

Koordynator ds. Audytów i Szkoleń

tel.  +48 12 631 91 22

+48 608 407 668

barbara.dyka@servus-comp.pl

 

TERMINY SZKOLEŃ:

19-20.03.2020 r. - FRBS Katowice - LINK DO STRONY

16-17.04.2020 r. - FRBS Katowice

 

 

®Powyższe materiały są chronione prawem autorskim

 

Servus Comp Data Security , Świętokrzyska 12/403  30-015 Kraków  
tel.  +48 12 631 91 22   biuro@servus-comp.pl
PODEJMIEMY DLA PAŃSTWA KAŻDE WYZWANIE!