SZKOLENIA DLA BANKÓW
MOŻLIWE DO ZREALIZOWANIA RÓWNIEŻ W TWOIM MIEŚCIE
Obsługa klienta w placówkach bankowych Banków Spółdzielczych
Na bazie naszych wieloletnich doświadczeń związanych z pracą dla wiodących instytucji finansowych zebraliśmy najlepsze praktyki związane z profesjonalną obsługą klienta. Dzięki naszym szkoleniom Uczestnicy dowiedzą się jak efektywnie obsłużyć klienta na każdym z etapów procesu oraz jak pozytywnie wpływać na poziom jego satysfakcji oraz jak budować jego lojalność w stosunku do banku.
CELE SZKOLENIA:
- poznanie i doskonalenie zasad oraz umiejętności profesjonalnej obsługi klientów w oddziale banku,
- ugruntowanie wiedzy z zakresu standardów obsługi klienta banku;
- przećwiczenie sposobów radzenia sobie z różnymi stylami komunikowania się podczas obsługi , w tym wypracowywanie skutecznych i wartościowych sposób na zwiększenie jakości obsługi oraz poprawy sposobów budowania długotrwałych relacji z klientami banku;
- doskonalenie zasad efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej;
- doskonalenie postawy asertywnej w kontakcie z tak zwanym trudnym klientem;
- poznanie i przećwiczenie technik aktywnego słuchania oraz sztuki prezentowania produktów oraz usług bankowych;
- poznanie sposobów na sprawną identyfikację i zaspokajanie potrzeb klientów w procesie ich obsługi w oddziale banku.
PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA:
- Wpływ jakości obsługi klienta na konkurencyjność i pozycję Banków Spółdzielczych na rynku
- Misja Banku i wynikające z niej standardy profesjonalnej obsługi klienta;
- Co ułatwia, a co utrudnia osiąganie ponadprzeciętnych wyników oddziału bankowego?- profesjonalna obsługa klienta a dochodowość banku/oddziału.
- Podstawowe standardy obsługi klienta Banków Spółdzielczych
- Powitanie klienta w placówce
- Zarządzanie kolejką
- Model przyjmowania dyspozycji klienta
- Działania pro-sprzedażowe
- Pożegnanie klienta
- Model przyjmowania reklamacji.
- Skuteczna komunikacja jako podstawa pozyskania i utrzymania klienta Banków Spółdzielczych
- Zasady efektywnej komunikacji interpersonalnej w oddziale banku;
- Bariery komunikacyjne, czyli czego należy unikać w kontakcie z klientem
- Zasady budowania zaufania i lojalności jako podstawa długotrwałych relacji z klientem oddziału banku.
- Psychologia obsługi klienta
- Pozytywne pierwsze wrażenie- czynniki budujące pozytywne pierwsze wrażenie w relacjach z klientem banku (wygląd, postawa, ubiór, kompetencje pracownika oddziału banku na tle ich oceny przez klienta oraz jako miara wyróżnienia Oddziału na rynku lokalnym)
- Umiejętność rozpoznawania i spełniania oczekiwań klientów banku
- Rola i znaczenie komunikacji niewerbalnej w procesie obsługi Klientów Banku
- Zwroty pożądane i niepożądane w procesie obsługi klientów Oddziału Banku.
- Zaspokajanie potrzeb klienta Banków Spółdzielczych
- Rozpoznawanie i wspieranie potrzeb klienta oddziału banku
- umiejętność prezentowania korzyści z proponowanych produktów i usług bankowych adekwatnie do zdiagnozowanych potrzeb klienta.
- Prezentowanie rozwiązań językiem korzyści
- cecha- zaleta-korzyść – a model sprzedaży i obsługi klienta
- techniki prezentacji produktów i usług bankowych.
- Sposoby radzenia sobie z tak zwanym trudnym klientem
- Typy klientów i sposoby skutecznej komunikacji w zależności od zdiagnozowanego typu (klient niezdecydowany, obojętny, roszczeniowy, manipulacyjny, niekulturalny, agresywny)
- Postawa asertywna w komunikacji z klientem.
Servus Comp Data Security , Mazowiecka 25/502 30-019 Kraków
tel. +48 12 631 91 22 biuro@servus-comp.pl