szkolenia Servus Comp

SZKOLENIE PREMIUM BANK Z AKREDYTOWANYM EGZAMINEM - ITIL FOUNDATION

TERMIN SZKOLENIA:

Willa Decjusza

30.09 - 01.10 - 02.10.2019 r.
Codziennie od 9.00 do 16.00

MIEJSCE SZKOLENIA:

Centrum Konferencyjne Willa Decjusza

ul. 28 lipca 1943 17a, 30-233 Kraków, Sala Błękitna

Willa Decjusza

CENA SZKOLENIA:

  • dla 1 uczestnika 450 zł netto / 1 dzień,

w tym obiad i dwie przerwy kawowe. Szkolenie trwa 3 dni

Egzamin trwa 60 minut  (test wyboru) – przeprowadzany jest w 3 dniu szkolenia.

  • Koszt egzaminu: 1100 zł netto od uczestnika (nie wszyscy uczestnicy muszą przystąpić do egzaminu)

Szkolenie oraz egzamin są w j. polskim.

Po zaliczeniu egzaminu uczestnik otrzymuje ITIL®FOUNDATION Certificate in IT Service Management, który stanowi potwierdzenie zdobytych umiejętności menedżerskich w zakresie zarządzania procesami IT.  Certyfikat jest w wersji elektronicznej do samodzielnego wydruku.

POBIERZ OPIS SZKOLENIA W PDF

 

CO OZNACZA TERMIN ITIL?

ITIL = IT Infrastructure Library – zbiór najlepszych praktyk zarządzania usługami IT,  który stanowi obowiązujący standard w kwestiach podejścia  do zarządzania usługami IT, zdefiniowania wzajemnych zobowiązań pomiędzy dostawcami i odbiorcami usług, realizuje podejście procesowe do zarządzania obszarem bezpieczeństwa IT, które w Bankach Spółdzielczych pełni bardzo ważną rolę.

ADRESACI SZKOLENIA

  • Zarząd Banku Spółdzielczego nadzorujący działania IT;
  • Kadra kierownicza działu IT;
  • Administratorzy Systemów Informatycznych;
  • Szefowie działów realizacji i utrzymania usług IT;
  • Kierownicy działów wsparcia Service desk / Help desk.

 

STOSOWANIE ITIL w Bankach Spółdzielczych

ITIL = IT Infrastructure Library – to zbiór najlepszych praktyk zarządzania usługami IT dla kadry zarządzającej obszarem środowiska teleinformatycznego,  który stanowi obowiązujący standard w kwestiach podejścia  do zarządzania usługami IT, zdefiniowania wzajemnych zobowiązań pomiędzy dostawcami i odbiorcami usług, realizuje podejście procesowe do zarządzania obszarem bezpieczeństwa IT, które w Bankach Spółdzielczych pełni bardzo ważną rolę. Należy o tym pamiętać przy bieżącym zarządzaniu (eksploatacji), jak i planowaniu zarówno bliższej (wdrażanie niezbędnych zmian),  jak i tej dalszej przyszłości (rozwój, inwestycje, strategia). Bank oczekuje od IT przewidywalności, powtarzalności i wsparcia, co da się uzyskać stosując zalecenia ITIL. Z ostatnich badań firmy Forrester  wynika, że ITIL ma pozytywny wpływ przede wszystkim na wydajność (85%), jakość usług (83%), ocenę pracy działów IT (65%) oraz na wygenerowanie oszczędności (41%), eliminując przy tym straty finansowe spowodowane marnotrawstwem czasu  i nieefektywnym wykorzystaniem zasobów.

KORZYŚCI ITIL DLA BANKU SPÓŁDZIELCZEGO:

  1. Redukcja kosztów;
  2. Poprawa zarządzania jakością (poprzez stałe doskonalenie organizacji);
  3. Zwiększenie produktywności (w wyniku lepszego zagospodarowania zasobów i organizacji pracy);
  4. Uporządkowanie organizacji (dzięki ustaleniu ról i odpowiedzialności);
  5. Usprawnienie komunikacji (spójna koncepcja IT oraz uporządkowana struktura komunikacji);
  6. Prowadzenie prawidłowej strategii usług, pozwalającej na sprawne działanie banku w długim czasie;
  7. Sprawne zarządzanie procesami usług dla klientów Banku;
  8. Wpływ na kluczowe procesy w Banku Spółdzielczym, które skutecznie koordynują oraz realizują zadania wymagane dla zarządzania;
  9. Płynne funkcjonowanie eksploatacji usług, utrzymujące ciągłość działania Banku i gwarantujące zadowolenie odbiorców usług bankowych.

 

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia ITIL® Foundation jest zapoznanie uczestników z terminologią, strukturą, procesami, koncepcją i ogólnymi zasadami najlepszych praktyk zarządzania usługami IT zgodnie z biblioteką ITIL®. Rekomendacja D i ITIL® Foundation stanowią uzupełniający się mechanizm zalecany Bankom przez KNF. Ponadto szkolenie przygotowuje do egzaminu ITIL® Foundation, którego zdanie pozwala na uzyskanie bardzo poszukiwanego międzynarodowego certyfikatu ITIL® Foundation.

PROGRAM SZKOLENIA:

Szkolenie ITIL® Foundation obejmuje przedstawiony poniżej zakres tematyczny, w sensie tematów głównych (spis treści). Każdy rozdział zawiera odpowiednie przykłady i ćwiczenia umożliwiające zrozumienie prezentowanych treści oraz przygotowanie do egzaminu.

Kurs obejmuje następujące tematy:

  • Zarządzanie usługami jako praktyka
    • Krótkie wprowadzenie i historia ITIL®
    • Definicje: Usługa, Klient, Użytkownik
    • Zewnętrzne i wewnętrzne usługi / klienci
    • Definicje: Rola, Proces, Funkcja
    • Koncepcja cyklu życia usługi
  • Literatura związana z ITIL®
    • Literatura podstawowa
    • Handbook
    • Literatura uzupełniająca
  • Strategia Usług
    • Cele Strategii usług
    • Wartość usługi, użyteczność i gwarancja
    • Procesy Strategii Usług:
      • Zarządzanie portfelem usług
      • Zarządzanie finansowe usługami IT
      • Zarządzanie popytem
      • Zarządzanie relacjami z biznesem
  • Projektowanie usług
    • Cele Projektowania usług
    • Pakiet projektu usługi SDP
    • Procesy Projektowania usług:
      • Koordynacja projektowania
      • Zarządzanie poziomem świadczenia usług
      • Zarządzanie katalogiem usług
      • Zarządzanie dostępnością
      • Zarządzanie potencjałem wykonawczym
      • Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
      • Zarządzanie ciągłością działania usług IT
      • Zarządzanie dostawcami
  • Przekazanie usług
    • Cele Przekazania usług
    • Istotne narzędzia wspierające zarządzanie usługami
      • CMS
      • SKMS
    • Procesy Przekazania usług:
      • Planowanie i wsparcie przekazania
      • Zarządzanie zmianą
      • Zarządzanie zasobami i konfiguracją usług
      • Zarządzanie wydaniami i wdrożeniami
      • Zarządzanie wiedzą
  • Eksploatacja usług
    • Cele Eksploatacji usług
    • Procesy Eksploatacji usług
      • Zarządzanie zdarzeniami
      • Zarządzanie incydentami
      • Zarządzanie problemami
      • Realizacja wniosków
      • Zarządzanie uprawnieniami dostępu
    • Funkcje Eksploatacji usług
      • Centrum obsługi użytkowników (Service Desk)
      • Zarządzanie wsparciem technicznym
      • Zarządzanie aplikacjami
      • Zarządzanie eksploatacją usług IT
        • Kontrola eksploatacji
        • Zarządzanie obiektami i wyposażeniem
  • Ustawiczne doskonalenie usług
    • Cele Ustawicznego doskonalenia usług
    • Rejestr CSI
    • Model Ustawicznego doskonalenia usług
    • Cykl Deminga
    • Siedmiostopniowy proces doskonalenia
    • Mierzenie i raportowanie
  • Schemat Certyfikacji ITIL® - szkolenia i egzaminy
  • Podsumowanie
  • Egzamin ITIL® Foundation

MATERIAŁY SZKOLENIOWE:

Na szkoleniu ITIL® Foundation wykorzystywane są następujące materiały:

  • Materiał główny - prezentacja
  • Ćwiczenia pisemne i studia przypadku
  • Przykłady pytań egzaminacyjnych ITIL® Foundation
  • Testowe egzaminy ITIL® Foundation
  • Sylabus ITIL® Foundation
  • Słownik terminów ITIL® w j. angielskim i polskim (oficjalne tłumaczenie)

 

OSOBA PROWADZĄCA:

PIOTR ZADROŻNY

Od ponad 10 lat wykładowca prowadzący szkolenia z obszaru IT, ponad 20 lat doświadczenia w branży IT. Przeszkolił ponad 8000 osób. Realizował szkolenia dla największych firm w Polsce i za granicą (między innymi: IBM, NATO, PZU, ING, Aviva, ZUS, Ministerstwo Cyfryzacji).

Akredytowany trener (EXIN, APMG, PeopleCert):

  • ITIL® Foundation
  • ITIL® Practitioner
  • ITIL® Intermediate
  • Lean IT
  • ISO20000
  • DevOps
  • Bezpieczeństwo IT

Wykładowca ITIL (Service Manager, ITIL Expert);

Szkolenie ITIL 2011 FOUNDATION dla Banków Spółdzielczych obejmuje:

  • Przygotowuje uczestników do pracy w środowiskach IT zarządzanych zgodnie z metodyką ITIL®.
  • Dostarcza odpowiedniej wiedzy kadrze kierowniczej Banku Spółdzielczego, zarządzającej organizacją IT zgodnie z metodyką ITIL®.
  • Obejmuje cały materiał i przygotowuje do akredytowanego egzaminu.
  • Forma zajęć: wykład, ćwiczenia, dyskusje, przykłady. Materiały szkoleniowe w wersji polskiej.
  • Egzamin ITIL® Foundation odbywa się w ostatnim dniu po szkoleniu i trwa 60 min.

Szkolenie prowadzi trener posiadający niezbędne certyfikaty i uprawnienia do prowadzenia wszystkich obecnie dostępnych na rynku szkoleń ITIL® (ITIL® Expert, ITIL® Service Manager) oraz wieloletnie doświadczenie.

 

ZAPISY – KONTAKT – GŁÓWNY ORGANIZATOR SZKOLENIA

W celu uzyskania dodatkowych informacji w omawianych zakresach zapraszamy do kontaktu:

 

Andrzej Popiołek szkolenia

Audytor Wiodący SZBI

+48 602 220 749              

andrzej.popiolek@servus-comp.pl

 

Barbara Dyka

Koordynator ds. Audytów i Szkoleń

+48 608 407 668

barbara.dyka@servus-comp.pl

 

Anna Stręk

Audytor Wiodący SZBI

+48 781 555 025

anna.strek@servus-comp.pl

 

Servus Comp Sp. z o.o. Sp.k.

ul. Mazowiecka 25/502, 30-019 Kraków

Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieście,

XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

NIP: 6772394344 | Regon: 362815411 | KRS: 0000582481

https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl

 

Nota prawna:

  1. Założenia szkolenia są opracowaniem autorskim i są objęte prawem autorskim.
  2. Niniejszy materiał ani żaden jego fragment nie może być reprodukowany, przetwarzany i rozpowszechniany w jakikolwiek sposób za pomocą urządzeń elektronicznych, mechanicznych, kopiujących, nagrywających i innych do celów innych niż realizacja przedmiotowej oferty u Klienta.

 

Servus Comp Data Security , Mazowiecka 25/502  30-019 Kraków  
tel.  +48 12 631 91 22   biuro@servus-comp.pl
PODEJMIEMY DLA PAŃSTWA KAŻDE WYZWANIE!