ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM I KOMUNIKACJĄ MIĘDZYPOKOLENIOWĄ W BANKU SPÓŁDZIELCZYM - szkolenie Premium Bank
Szkolenie skierowane jest do osób zarządzających i kierujących zespołami. Uczestnicy szkolenia nabędą kompetencji niezbędnych do efektywnego zarządzania zespołami międzypokoleniowym, poznają sytuacje problematyczne w Banku Spółdzielczym, u których podłoża leży wiek zatrudnionych pracowników. Podczas szkolenia zostaną przedstawione wypracowane operacyjne rozwiązania, wiedza oraz umiejętności dotyczące wykorzystania potencjału pracowników reprezentujących różne grupy wiekowe.
Szkolenie jest prowadzone metodą warsztatową, z uwzględnieniem zasad andragogiki. W ten sposób zapewniamy najwyższą skuteczność nauki ludziom dorosłym. Wykorzystujemy rozmaite techniki aktywizujące, jak gry symulacyjne, techniki kreatywnego myślenia, techniki coachingowe, burze mózgu, praca w małych grupach.
ADRESACI SZKOLENIA
- Zarząd Banku
- Kadra kierownicza: dyrektorzy, kierownicy, menedżerowie, liderzy, kadra rezerwowa
- Inspektorzy Ochrony Danych
CZAS TRWANIA: 1 DZIEŃ
CEL SZKOLENIA
- Wyposażenie Uczestników szkolenia w kompetencje niezbędne do efektywnego zarządzania zespołami międzypokoleniowymi.
- Rozpoznanie sytuacji problematycznych w Banku Spółdzielczym, u których podłoża leży wiek zatrudnionych pracowników.
- Wypracowanie operacyjnych rozwiązań.
- Wyposażenie Uczestników szkolenia w wiedzę oraz umiejętności dotyczące wykorzystania potencjału pracowników. reprezentujących różne grupy wiekowe.
KORZYŚCI SZKOLENIA:
- Zdobycie wiedzy dotyczącej zarządzania zespołami międzypokoleniowymi i przełożenie tej wiedzy na realia Banków Spółdzielczych.
- Uświadomienie sobie korzyści wynikających ze współpracy osób w zróżnicowanym wieku.
- Zapoznanie się z dobrymi praktykami zarządzania różnorodnością zespołu pracowników (modele, narzędzia).
- Autodiagnoza indywidualnego stylu zarządzania i rozwinięcie niezbędnych kompetencji do skutecznego zarządzania różnorodnością pracowników.
- Rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji w zróżnicowanym zespole.
- Rozwój umiejętności rozpoznawania mocnych stron pracowników w różnym wieku i wykorzystywanie ich w celu zwiększenia efektywności Banku.
PLAN SZKOLENIA
- Analiza pokoleń
- Opis pokoleń funkcjonujących na rynku pracy
- Różnice pokoleniowe: przekonania, wartości, motywacje
- Różnorodność i komunikacja
- Siła różnorodności – czego możemy się nauczyć od różnych pokoleń?
- Na co zwrócić uwagę w komunikacji z pracownikami reprezentującymi różne pokolenia?
- Jak budować wzajemne porozumienie? – uświadomienie sobie siły współpracy
- Zespoły wielopokoleniowe
- Identyfikacja problemów wynikających z posiadania zespołów międzypokoleniowych oraz sposoby ich przezwyciężania
- Problemy, trudne sytuacje i konflikty w zespole międzypokoleniowym – jak sobie radzić?
- Plusy zespołów wielopokoleniowych:
a) Mocne strony poszczególnych pokoleń
b) Podział zadań i kompetencji
c) Jak najlepiej wykorzystać potencjał pracowników
d) Zapobieganie konfliktom
- Wyzwania menadżera w zarządzaniu zespołem międzypokoleniowym
- Menedżer w zespole międzypokoleniowym jako autorytet i lider dla różnych pokoleń pracowników
- Style zarządzania a różnice pokoleniowe
- Rodzaje i kierunki motywacji - czego oczekuje dane pokolenie?
- Projektowanie systemu zarządzania wiekiem w Banku:
a) Zarządzania rozwojem karier pracowników w różnym wieku
b) Wdrożenie systemu wymiany doświadczeń i informacji pomiędzy pracownikami starszymi a najmłodszym pokoleniem pracowników
c) Wdrażanie programów uczenia się przez całe życie.
OSOBA PROWADZĄCA SZKOLENIE
ANNA SZCZEPANEK
Certyfikowany trener biznesu i coach z ponad 10-letnim doświadczeniem. Uniwersytet Jagielloński na kierunku Filologia polska, Szkołę trenerów biznesu Grupy SET (Certyfikowany kurs trenerski - poziom zaawansowany) oraz studia zawodowe Coachingu ICF - Instytut Komunikacji i Rozwoju dr Ewy Mukoid.
Odbyła szkolenia z zakresu: "Budowanie i prowadzenie szkoleń" - NOWE MOTYWACJE, „Narzędzia coachingowe w pracy menedżera” - NORMAN BENETT, „Coaching menedżerski” - POINT CORPORATE DEVELOPMENT, podstawy NLP, "Warsztaty trenerskie" - ITEM, "Train the Trainer"- CHILTERN; "Potęga komunikacji" - KALKSTEIN, "Standardy sprzedaży i obsługi klienta"- SCHENK INSTITUTE, "Wdrażanie umiejętności sprzedaży" - HOUSE OF SKILLS.
Na zawodowym koncie ponad 5000 godzin spędzonych na pracy szkoleniowej i superwizyjnej oraz ponad 3000 godzin pracy w charakterze coach-a. Zawodowe życie związane było z pracą dla międzynarodowych instytucji finansowych w charakterze trenera coach-a kierownika wsparcia sprzedaży. Równolegle od lat wspiera sektor małych i średnich przedsiębiorstw prowadząc konsultacje i szkolenia z zakresu zarządzania zespołem i sprzedaży.
Autorka wielu kompleksowych projektów rozwojowych z powodzeniem wdrożonych w organizacjach i przynoszących wymierne oraz trwałe rezultaty. Skutecznie prowokuje do rezygnacji z utartych schematów myślenia hamujących rozwój i zastąpienia ich twórczym podejściem. Doskonale panuje nad procesami zachodzącymi na sali szkoleniowej ułatwiając uczestnikom sprawne przechodzenie na kolejne poziomy w drodze ku pożądanej zmianie.
Specjalizacje: sprzedaż, zarządzanie zespołem sprzedażowym, coaching menedżerski, komunikacja i współpraca.
TERMINY SZKOLEŃ
27.02.03.2020 r. - LUBLIN - Szkoła Bankowa w Sandomierzu