Na temat marketingu Banków Spółdzielczych czytamy i słyszymy bardzo dużo. Część Prezesów Banków Spółdzielczych doskonale zdaje sobie sprawę, że warto się tym tematem zająć. Ale pierwsze pytanie jakie się nasuwa, to jak to zrobić i jakich narzędzi użyć, aby odnieść pożądany cel.
Statystyka jest nieubłagana i pokazuje, że średnia wieku klienta w banku spółdzielczym oscyluje w granicach 45 – 60 lat. Średnia ta została obliczona przez ekspertów Servus Comp na podstawie licznych rozmów z prezesami BS i informatykami. Jak widać ze statystyki, najwyższy czas zająć się pozyskiwaniem szerszego grona Klientów z innych grup wiekowych, przy zastosowaniu nowoczesnych form marketingu dla banków spółdzielczych.
Istnieje wiele narzędzi, dzięki którym komunikujemy się z Klientami oferując im nasze usługi i produkty. Podstawowym narzędziem w tym zakresie jest sprawna strona internetowa z certyfikatem bezpieczeństwa SSL.
Warto zauważyć, że do niedawna w strukturach bankowości spółdzielczej kilka banków w ogóle nie miało stron internetowych, a obecnie jest kilka banków, których strona internetowa stworzona w latach 90-tych ubiegłego wieku nie najlepiej świadczy o ich wizerunku.
Specjaliści z Servus Comp podczas cyklicznych szkoleń przedstawiają narzędzia marketingowe, które ułatwiają informowanie Klienta o produktach bankowych.
JAK ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ PRODUKTÓW BANKOWYCH W BANKACH SPÓŁDZIELCZYCH DZIĘKI:
- FACEBOOK Ads
- GOOGLE Ads
Zapraszamy Państwa na najbliższe szkolenie – warsztaty na temat wykorzystania FACEBOOK Ads i GOOGLE Ads w sprzedaży produktów bankowych.
Terminy szkoleń można śledzić na:
https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/szkolenia-dla-bankow/
ADRESACI SZKOLENIA
- Kadra zarządzająca banków spółdzielczych
- Dyrekcja działu marketingu i reklamy banków spółdzielczych
- Pracownicy działu marketingu i reklamy banków spółdzielczych
- Osoby zainteresowane możliwościami wykorzystania marketingu internetowego do promocji usług bankowości spółdzielczej
Banki mające strony internetowe w przeważającej większości nie mają założonych profili na FB. Część banków te profile posiada.
UWAGA: sam profil banku na FB to jeszcze nie sukces. Pamiętajmy o tym, że taki profil musi być cyklicznie uzupełniany konkretną treścią pokazującą pełną ofertę banku, jego działania prospołeczne itd.
Założenie profilu na FB i prowadzenie dialogu z Klientami to jedno, drugie to wykorzystanie możliwości i potężnej bazy Facebook`a do reklamy produktów banku.
Na całym świecie z Facebook’a aktywnie korzysta ponad 2 miliardy osób. W Polsce liczba ta wygląda równie imponująco, ponieważ na portalu tym odnaleźć możemy niemal CO TRZECIEGO mieszkańca naszego kraju! Marketingową potęgą Facebook’a nie jest jednak jedynie ilość aktywnych użytkowników, ale przede wszystkim zbierane przez niego dane na ich temat, które można skutecznie wykorzystać w realizacji celów Banków Spółdzielczych.
Potencjał reklam na Facebooku leży w zaawansowanych opcjach targetowania oraz wielu kanałach i formatach promocji udostępnianych przez ten portal. Ucząc się umiejętnie tworzyć kampanie, a następnie analizować ich wyniki i optymalizować kreacje, otrzymasz dostęp do skutecznego narzędzia w walce o uwagę i pieniądze potencjalnych klientów.
Podczas wspomnianego wcześniej szkolenia 28. czerwca 2019 w BODiE w Poznaniu uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie:
- zrozumienia działania cyfrowego marketingu
- tworzenia skutecznej taktyki reklamowej
- wypracowania odpowiedniej grupy odbiorców dla reklam, usług i produktów bankowych
- tworzenia kampanii remarketingowej na Facebook`u
- zrozumienia działania cyfrowego marketingu
Omówimy również odpowiedzi na istotne pytania w zakresie reklamy na portalach społecznościowych:
- jakie cechy powinna posiadać skuteczna kreacja reklamowa na Facebooku?
- jakie formaty i umiejscowienia przekazów reklamowych oferuje Facebook i czy wszystkie są jednakowo skuteczne?
- realizacja jakich celów reklamowych dostępna jest za pośrednictwem portalu?
- jak wygląda struktura kampanii reklamowej na Facebooku?
- co to jest Piksel Facebooka, Custom Audiences i Lookalike Audiences oraz jak wykorzystać możliwości, które dają?
- jak efektywnie wykorzystać Google Ads do rozwoju swojego biznesu?
W trakcie szkolenia zostaną poruszone ważne praktyczne zagadnienia, bez których trudno wyobrazić sobie optymalne zarządzanie reklamami:
- Wprowadzenie do charakterystyki mediów społecznościowych i portalu Facebook
- Strategia a taktyka w komunikacji i reklamie na Facebook'u
- Cele marketingowe możliwe do zrealizowania za pośrednictwem portalu Facebook
- Persona kluczowego odbiorcy – czym jest i jak ją stworzyć?
- Reklama na Facebook'u – struktura kampanii, umiejscowienie, kreacja
- Menadżer reklam Facebook'a
- Pixel Facebook'a, Custom Audience, Lookalike, Audience Insight, Remarketing
- Skuteczne zabiegi wpływające na wzrost skuteczności reklamy
- Wstęp do reklamy Google Ads
UWAGA: mając na uwadze wielofunkcyjność pracowników banków Spółdzielczych warto zastanowić się nad outsourcingiem usług marketingowych do firmy zewnętrznej. Te rzeczy dzieją się już w Bankach. Zamiast zatrudniać kolejnych pracowników, można poświecić zdecydowanie mniej funduszy na działania zlecane na zewnątrz.
W tym przypadku koniecznie pamiętajmy o statystykach i skrupulatnym rozliczaniu pracy. Rozliczanie musi być prowadzone dwukierunkowo z pełnym zrozumieniem stron współpracujących:
- sprawdzenie czy przygotowane produkty bankowe do reklamy na FB ADS i Google ADS są idealnie zoptymalizowane do tej formy reklamy
- monitorowanie i sprawdzanie działań, czy firma zewnętrzna wykonująca dla nas usługę w sposób należyty wywiązuje się ze zleconych czynności
Zapraszamy Państwa na najbliższe szkolenie, które odbędzie się: 28. czerwca w firmie BODiE w Poznaniu.
Zapraszamy również do śledzenia innych terminów szkoleń:
https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/szkolenia-dla-bankow/
Wszystkich zainteresowanych tym tematem zachęcamy również do kontaktu telefonicznego lub mailowego z ekspertami naszej firm, którzy prowadzili m.in. wykłady z Nowoczesnych Form Marketingu dla Banków Spółdzielczych na I edycji studiów MBA „Zarządzanie bankiem spółdzielczym” na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie:
Kontakt:
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.