Od czego zacząć?
Najważniejszym punktem docelowym w każdym Banku jest skuteczna sprzedaż jego produktów i usług wraz z maksymalizacją zysków. Zmiana preferencji zakupowych klientów w zależności od wieku jest prawdziwym wyzwaniem w obecnych czasach i wymusza na Bankach adaptację metod sprzedażowych do nowych trendów i zmian w kanałach dystrybucji.
Podstawą sukcesu Banku jest skuteczna promocja i reklama, które stanowią jedno z ważniejszych narzędzi rozwoju Banku, kreowania popytu na oferowane usługi, a także rywalizacji wśród instytucji finansowych. Głównym zadaniem strategii marketingowej jest stworzenie przez Bank przewagi konkurencyjnej, która polega na właściwym doborze narzędzi, wyznaczonych celów, fachowego personelu oraz umiejętności zarządzania całym procesem.
Co zrobić, aby sprostać temu zadaniu?
Opracowaliśmy w tym celu dla Banków Spółdzielczych koncepcję zwiększenia potencjału sprzedażowego, z którą można zapoznać się poniżej:
ETAP I ROZPOZNANIE |
- Wstępne rozpoznanie stosowanych przez Bank narzędzi marketingowych i sprzedażowych oraz przedstawienie osobom decyzyjnym możliwości wykorzystania nowych trendów.
- Spotkanie z kadrą zarządzającą Banku w zakresie określenia celów oraz strategii marketingowej i sprzedażowej.
- Przeprowadzenie Audytu Sprzedaży i Marketingu w siedzibie Bankua) Audyt Sprzedaży na podstawie obserwacji
- diagnoza obecnej sytuacji działu sprzedaży
- analiza metod sprzedaży stosowanych w Banku
- obserwacja zachowań proklienckich w Banku pracowników każdego działu
- weryfikacja kompetencji sprzedażowych pracowników
- ocena standardu Banku w skali Bankub) Audyt Marketingu
- analiza wyglądu i struktury strony internetowej Banku
- ocena poziomu wykorzystania mediów społecznościowych w Banku
- weryfikacja zastosowanych narzędzi maksymalizowania zysków
- odwzajemnienie działań prospołecznych
- ocena organizacji działu marketinguc) Sporządzenie raportu końcowego opisującego obecny stan w Banku
ETAP II PROPOZYCJE I ROZWIĄZANIA |
- Opracowanie propozycji i zmian maksymalizujących sprzedaż produktów i usług bankowych
- Ustalenie właściwej strategii sprzedażowej i marketingowej
- Wytyczne SEO dla strony internetowej
- Wsparcie w pozyskaniu firmy, która wykona optymalizację i redesign strony Banku
- Wytyczne dla mediów społecznościowych
- Propozycje wzmocnienia wizerunku Banku, jako strategicznego partnera w biznesie
- Pozostałe rekomendacje naprawcze
- Przedstawienie rozwiązań na spotkaniu z kadrą zarządzającą Banku i ustalenie wdrażanych zmian i strategii.
ETAP III WDROŻENIE ZATWIERDZONYCH ZMIAN STRATEGII |
– Wdrożenie zaproponowanych rozwiązań w Banku, wyznaczenie pracowników odpowiedzialnych za realizację ustalonych założeń
– Szkolenia sprzedażowe dla pracowników Banku w zakresie narzędzi, którymi dysponuje Bank po wdrożeniu koncepcji marketingu.
Zapraszamy do wykorzystania naszego doświadczenia w pracy nad marketingiem dla banków spółdzielczych. Na bieżąco współpracujemy z bankami i możemy zaprezentować realne korzyści z wdrożenia tej koncepcji.
Możemy dla Państwa wykonać pełną usługę składającą się z trzech opisanych powyżej etapów lub pojedynczych jego elementów. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami wdrożenia całej koncepcji nowoczesnego marketingu, której głównym celem jest pozyskanie nowych klientów oraz wzrost sprzedaży produktów i usług oferowanych przez Bank.
Zapraszamy do kontaktu w celu omówienia powyższych zagadnień.
O marketingu można również przeczytać w wielu wpisach na naszym firmowym blogu: https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/blog/
Zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na każde pytanie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.