Brak aktywności marketingowej w bankach spółdzielczych zwykle mylnie jest tłumaczony brakiem nowoczesnych narzędzi np. nowoczesnych płatności czy nowoczesnego systemu bankowego wspomagającego marketing.
Czy jest to słuszne rozumowanie? |
Z pewnością nie, bo bierność nie popłaca, zwłaszcza, że ostatnio pojawiają się długo wyczekiwane, szybkie i nowoczesne narzędzia jak np. płatności BLIK. Oczywiście są też banki, które wdrożyły działania marketingowe, ale niestety jest ich nadal niewiele.
Z naszej analizy przyczyn braku działań marketingowych w bankach spółdzielczych wynika jednoznacznie, że stan ten podyktowany jest zazwyczaj nieznajomością tematu.
Średnia wieku Klientów banków spółdzielczych oscyluje w granicach 58 – 65 lat i więcej, a prowadzone aktualnie działania pozyskiwania nowych Klientów nie przynoszą rezultatu.
Dlaczego tak się dzieje? Co zrobić, żeby bank spółdzielczy stał się partnerem dla różnych grup wiekowych i spełniał ich oczekiwania? |
Warto zwrócić uwagę na fakt, że każda grupa wiekowa ma inne potrzeby. Najbardziej pożądane są zainteresowane inwestycjami grupy społeczne
- będące Klientami banków w kredytach inwestycyjnych
- posiadające w obrocie spore środki finansowe
- prowadzące aktywną i dochodową działalność gospodarczą
Nie zapominajmy o młodym pokoleniu Klientów, którzy perspektywicznie będą poszukiwali środków finansowych na coraz to większe wyzwania. Obecnie ich potrzeby sprowadzają się do szybkiej komunikacji ze sklepem e-commerce, gdzie mogą dokonać zakupu kosmetyków czy odzieży, a ich karta płatnicza umożliwia szybkie wypożyczenie hulajnogi, zapłatę za kawę czy bilet do kina. Niestety musimy też być czujni, bo jedno z chwytliwych haseł dotyczących tej grupy Klientów, ostrzegające przed nieodpowiedzialnym zarządzaniem funduszami, brzmi:
Od szminki do komornika ! |
Chcąc dotrzeć do każdej z grup potencjalnych klientów, należy uruchomić działania marketingowe oparte na narzędziach, które są do nich dostosowane i przez nich doceniane.
Podczas ostatnio prowadzonego przez nas szkolenia z zagadnień marketingu sporym zainteresowaniem cieszył się temat influencerów, blogerów i youtuberów. To obecnie bardzo mocne narzędzie marketingowe, dzięki któremu możemy szybciej dotrzeć do określonej grupy Klientów, uwiarygadniając ofertę banku.
Choć w dzisiejszych czasach może się to wydawać nie do pomyślenia, to nadal spora grupa banków spółdzielczych nie stosuje podstawowych narzędzi marketingu do szybkiej komunikacji z Klientami. Brakuje sprawnej, widocznej w Internecie strony internetowej, a SEO strony to nadal magiczne 3 litery, o których mało kto słyszał!
Co powinien zrobić bank?
- Przeprowadzić redesign lub stworzyć nową stronę internetową przygotowaną pod SEO, z wewnętrznymi linkami umożliwiającymi naturalne pozycjonowanie organiczne. Strona musi być czytelna i intuicyjna, uzupełniana na bieżąco informacjami o produktach i usługach banku.
- Wykorzystać wiedzę pracownika, który potrafi sprawnie zarządzać treściami marketingowymi
- Banki Spółdzielcze znane są w lokalnych społecznościach z działań prospołecznych – jeżeli bierzemy w nich udział, wymagajmy od organizatorów odwzajemnienia np. w reklamie
- Uruchomić narzędzia social mediów do dystrybucji przemyślanej treści, grafiki, zdjęć i filmów odpowiednich dla Klientów z każdej grupy wiekowej: FB, FB ADS, Google ADS, INSTAGRAM, TIK TOK, YOUTUBE, INSTAGRAM TV, SNAPCHAT, DDOB, REDDIT, INSTASTORY
- Bank powinien nawiązać współpracę z YOUTUBERAMI, BLOGERAMI, INFLUENCERAMI dla promocji produktów bank.
Warto w tym miejscu nadmienić, że nasza firma Servus Comp od dłuższego czasu zajmuje się prowadzeniem usług marketingu dla banków spółdzielczych w modelu outsourcingu. Jesteśmy również autorami gotowego rozwiązania składającego się z 7 odrębnych modułów, tworzących spójną politykę nowoczesnego marketingu dla banków spółdzielczych – https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/marketing-dla-banku-servus-comp-krakow/
WYKORZYSTAJ GOTOWE, NOWOCZESNE NARZĘDZIA MARKETINGU !!! TO JEST PROSTE !!! |
Lansowane przez nas rozwiązania nie wymagają dużych nakładów finansowych i prostymi metodami mają prowadzić do celu. Podpisywane umowy mają miesięczny termin wypowiedzenia, co w razie niezadowolenia z naszej pracy, nie generuje niepotrzebnych kosztów po stronie Klienta.
Celem naszych działań jest dokładne uświadomienie Klientowi celu działań marketingowych i sposobu ich realizacji, gdyż aż 95% zarządów banków nie zna dogłębnie tematu nowoczesnego marketingu.
Pamiętajmy, że ci, którzy już teraz zaczną zabiegać o Klientów, odniosą sukces! Nie bądźmy bierni! Pamiętajmy, że tylko nam się wydaje, że wszyscy wiedzą o naszych produktach i usługach. |
Zapraszamy do kontaktu w celu omówienia powyższych zagadnień.
O marketingu można również przeczytać w wielu wpisach na naszym firmowym blogu: https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/blog/
Zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na każde pytanie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.