JAK POZYSKAĆ NOWYCH KLIENTÓW DLA BANKU SPÓŁDZIELCZEGO?

JAK POZYSKAĆ NOWYCH KLIENTÓW DLA BANKU SPÓŁDZIELCZEGO Servus Comp

Brak aktywności marketingowej w bankach spółdzielczych zwykle mylnie jest tłumaczony brakiem nowoczesnych narzędzi np. nowoczesnych płatności czy nowoczesnego systemu bankowego wspomagającego marketing.

Czy jest to słuszne rozumowanie?

Z pewnością nie, bo bierność nie popłaca, zwłaszcza, że ostatnio pojawiają się długo wyczekiwane, szybkie i nowoczesne narzędzia jak np. płatności BLIK. Oczywiście są też banki, które wdrożyły działania marketingowe, ale niestety jest ich nadal niewiele.

Z naszej analizy przyczyn braku działań marketingowych w bankach spółdzielczych wynika jednoznacznie, że stan ten podyktowany jest zazwyczaj nieznajomością tematu.
Średnia wieku Klientów banków spółdzielczych oscyluje w granicach 58 – 65 lat i więcej, a prowadzone aktualnie działania pozyskiwania nowych Klientów nie przynoszą rezultatu.

Dlaczego tak się dzieje?
Co zrobić, żeby bank spółdzielczy stał się partnerem dla różnych grup wiekowych
i spełniał ich oczekiwania?

Warto zwrócić uwagę na fakt, że każda  grupa wiekowa ma inne potrzeby. Najbardziej pożądane są zainteresowane inwestycjami grupy społeczne

  • będące Klientami banków w kredytach inwestycyjnych
  • posiadające w obrocie spore środki finansowe
  • prowadzące aktywną i dochodową działalność gospodarczą

Nie zapominajmy o młodym pokoleniu Klientów, którzy perspektywicznie będą poszukiwali środków finansowych na coraz to większe wyzwania. Obecnie ich potrzeby sprowadzają się do szybkiej komunikacji ze sklepem e-commerce, gdzie mogą dokonać zakupu kosmetyków czy odzieży, a ich karta płatnicza umożliwia szybkie wypożyczenie hulajnogi, zapłatę za kawę czy bilet do kina. Niestety musimy też być czujni, bo jedno z chwytliwych haseł dotyczących tej grupy Klientów, ostrzegające przed nieodpowiedzialnym zarządzaniem funduszami, brzmi:

Od szminki do komornika !

Chcąc dotrzeć do każdej z grup potencjalnych klientów, należy uruchomić działania marketingowe oparte na narzędziach, które są do nich dostosowane i przez nich doceniane.

Podczas ostatnio prowadzonego przez nas szkolenia z zagadnień marketingu sporym zainteresowaniem cieszył się temat influencerów, blogerów i youtuberów. To obecnie bardzo mocne narzędzie marketingowe, dzięki któremu możemy szybciej dotrzeć do określonej grupy Klientów, uwiarygadniając ofertę banku.

Choć w dzisiejszych czasach może się to wydawać nie do pomyślenia, to nadal spora grupa banków spółdzielczych nie stosuje podstawowych narzędzi marketingu do szybkiej komunikacji z Klientami. Brakuje sprawnej, widocznej w Internecie strony internetowej, a SEO strony to nadal magiczne 3 litery, o których mało kto słyszał!

Co powinien zrobić bank?

  • Przeprowadzić redesign lub stworzyć nową stronę internetową przygotowaną pod SEO, z wewnętrznymi linkami umożliwiającymi naturalne pozycjonowanie organiczne. Strona musi być czytelna i intuicyjna, uzupełniana na bieżąco informacjami o produktach i usługach banku.
  • Wykorzystać wiedzę pracownika, który potrafi sprawnie zarządzać treściami marketingowymi
  • Banki Spółdzielcze znane są w lokalnych społecznościach z działań prospołecznych – jeżeli bierzemy w nich udział, wymagajmy od organizatorów odwzajemnienia np. w reklamie
  • Uruchomić narzędzia social mediów do dystrybucji przemyślanej treści, grafiki, zdjęć i filmów odpowiednich dla Klientów z każdej grupy wiekowej: FB, FB ADS, Google ADS, INSTAGRAM, TIK TOK, YOUTUBE, INSTAGRAM TV, SNAPCHAT, DDOB, REDDIT, INSTASTORY
  • Bank powinien nawiązać współpracę z YOUTUBERAMI, BLOGERAMI, INFLUENCERAMI dla promocji produktów bank.

Warto w tym miejscu nadmienić, że nasza firma Servus Comp od dłuższego czasu zajmuje się prowadzeniem usług marketingu dla banków spółdzielczych w modelu outsourcingu. Jesteśmy również autorami gotowego rozwiązania składającego się z 7 odrębnych modułów, tworzących spójną politykę nowoczesnego marketingu dla banków spółdzielczych – https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/marketing-dla-banku-servus-comp-krakow/

WYKORZYSTAJ GOTOWE, NOWOCZESNE NARZĘDZIA MARKETINGU !!!
TO JEST PROSTE !!!

Lansowane przez nas rozwiązania nie wymagają dużych nakładów finansowych i prostymi metodami mają prowadzić do celu. Podpisywane umowy mają miesięczny termin wypowiedzenia, co w razie niezadowolenia z naszej pracy, nie generuje niepotrzebnych kosztów po stronie Klienta.

Celem naszych działań jest dokładne uświadomienie Klientowi celu działań marketingowych i sposobu ich realizacji, gdyż aż 95% zarządów banków nie zna dogłębnie tematu nowoczesnego marketingu.

Pamiętajmy, że ci, którzy już teraz zaczną zabiegać o Klientów, odniosą sukces!
Nie bądźmy bierni!
Pamiętajmy, że tylko nam się wydaje, że wszyscy wiedzą o naszych
produktach i usługach.

Zapraszamy do kontaktu w celu omówienia powyższych zagadnień.
O marketingu można również przeczytać w wielu wpisach na naszym firmowym blogu: https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/blog/


Zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na każde pytanie.

Servus Comp Data Security, Świętokrzyska 12/403  30-015 Kraków  
tel.  +48 608 407 668, +48 12 631 91 22   biuro@servus-comp.pl
PODEJMIEMY DLA PAŃSTWA KAŻDE WYZWANIE!

JESTEŚ ZAINTERESOWANY? ZADZWOŃ, NAPISZ DO NAS

Dodaj komentarz