CYBERBEZPIECZEŃSTWO
Cyberprzestępczość stała się w dzisiejszych czasach problemem - cyberataki to jedno z najpoważniejszych zagrożeń, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo danych i rozwój firmy, instytucji, szczególnie tak wymagającej, jaką jest Bank. Największy niepokój wzbudzają zawsze straty finansowe i (w obliczu RODO) kradzież lub wyciek danych, w tym danych osobowych. Jeśli do tego dorzucimy utratę ciągłości działania firmy, kradzież własności intelektualnej oraz, a może przede wszystkim, utratę reputacji, to konsekwencje zaniedbań w tym obszarze mogą okazać się katastrofalne.
Cyberbezpieczeństwo polega na zapewnianiu bezpieczeństwa danych elektronicznych i procesów ich przetwarzania w systemach informatycznych firm i instytucji oraz klientów korzystających z e-usług - również bankowych. Jest to proces wymagający stałej gotowości do reagowania na nowo pojawiające się zagrożenia.
Cyberbezpieczeństwo łączy systemy IT, audyt, aspekty prawne, zarządzanie danymi oraz ich odzyskiwanie, techniki włamań i cyberprzestępczość. Dotyczy również pracowników, którzy powinni znać podstawowe zagrożenia, czyhające na dane i dokumenty firmowe oraz powinni wiedzieć, jak zapewnić im bezpieczeństwo.
ZAGROŻENIA
Wzrost natężenia ruchu w sieci i rosnąca popularność rozwiązań chmurowych stwarzają coraz więcej możliwości ataku, zwiększając wybór celów i metod.
Właściwym pytaniem nie jest: „Czy zostanę zaatakowany?”, tylko: „Czy będę w stanie dostrzec, że zostałem zaatakowany i w jaki sposób zareaguję, żeby się bronić?”.
Cyberprzestępcy nieustannie eksperymentują z różnymi sposobami dostarczania złośliwego oprogramowania takich, jak:
- wykorzystywanie luk w poprawkach i aktualizacjach oprogramowania,
- łapanie użytkowników w pułapki inżynierii społecznej
- umieszczanie złośliwego oprogramowania w pozornie legalnych treściach internetowych.
Aby unaocznić zagrożenie w dalszej części przedstawimy szerzej najczęściej stosowane techniki ataków.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.