ZASADA CZYSTEGO BIURKA
ZASADA CZYSTEGO BIURKA
!!! W CELU ZMINIMALIZOWANIA RYZYKA UTRATY DANYCH W TRAKCIE OBSŁUGI KLIENTA, NALEŻY ZWRACAĆ SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ NA ZASADĘ CZYSTEGO BIURKA
PO ZAKOŃCZENIU OBSŁUGI KLIENTA - PRZED PRZYJĘCIEM NASTĘPNEGO KLIENTA WSZYSTKIE DOKUMENTY ZWIĄZANE Z POPRZEDNIM KLIENTEM NALEŻY SCHOWAĆ W METALOWEJ ZAMYKANEJ SZAFIE !!!
WYRÓŻNIAMY DWIE STREFY PRZETWARZANIA DANYCH:
1. STREFA BEZPOŚREDNIEJ OBSŁUGI KLIENTA
2. STREFA ODIZOLOWANA OD KLIENTÓW
STREFA BEZPOŚREDNIEJ OBSŁUGI KLIENTA
Obsługa klientów odbywa się z reguły przy stanowiskach bezpośredniej obsługi klienta i przy stanowiskach bezpośredniej obsługi kredytowej, windykacji.
Na tych stanowiskach pracownicy powinni stosować szczególne zasady bezpieczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem zasady czystego biurka. Pracownik powinien być świadomy że:
- Powinien mieć na biurku tylko dokumenty dotyczące Klienta, którego w danej chwili obsługuje.
- Po zakończeniu obsługi klienta, dokumenty powinny zostać niezwłocznie umieszczone w szafie i zamknięte na klucz. Dopiero po usunięciu z dokumentów biurka, można przystąpić do obsługi kolejnego klienta.
- Pod żadnym pozorem pracownik na stanowisku bezpośredniej obsługi klienta nie może wspomagać się osobami pracującymi w banku np. Strażą Bankową lub właśnie w danej chwili przechodzącym kolegą przy przenoszeniu dokumentów bankowych z wrażliwymi danymi. Może się bowiem okazać, że osoby przypadkowo poproszone o przysługę nie są upoważnione
przez swoich przełożonych do przetwarzania danych i przez nieuwagę możemy dopuścić do wycieku danych. - Jeżeli dokumenty z naszego biurka mają być przeniesione do innej placówki i zajmują się tym inni pracownicy, dokumenty powinny najpierw trafić do specjalnie zabezpieczonej koperty.
STREFA ODIZOLOWANA OD KLIENTÓW
W tej strefie musimy również zachować zasadę czystego biurka, ale ta zasada nie będzie tutaj tak rygorystycznie przestrzegana jak na stanowisku bezpośredniej obsługi klienta. Dokumenty, które w danej chwili podlegają analizie i znajdują się na biurku danego pracownika mogą być związane z przetwarzaniem danych wrażliwych i jeżeli tak jest, to należy pamiętać, aby po zakończonej pracy dokumenty trafiły do zamykanej metalowej szafy. Z reguły dostęp do dokumentacji przydzielany jest na zasadzie ustanowienia dostępów i tylko dla uprawnionych osób.
Pomieszczenia, w których odbywają się prace nad tego typu dokumentami, muszą znajdować się w specjalnych strefach zabezpieczonych przed wejściem przypadkowego klienta.
PODEJMIEMY DLA PAŃSTWA KAŻDE WYZWANIE!
Nota prawna
1. Zaprezentowany materiał jest autorskim opracowaniem i jest objęty prawem autorskim.
2. Niniejszy materiał, ani żaden jego fragment nie może być reprodukowany, przetwarzany i rozpowszechniany w jakikolwiek sposób za pomocą urządzeń elektronicznych, mechanicznych, kopiujących, nagrywających i in. do celów innych niż realizacja przedmiotowej umowy u Klienta.
ZOBACZ RÓWNIEŻ