CZY MARKETING W BANKU SPÓŁDZIELCZYM TO MAGIA?

CZY MARKETING W BANKU SPÓŁDZIELCZYM TO MAGIA

 

Czy marketing w banku spółdzielczym to magia?

W rozmowach z Zarządami banków spółdzielczych i pracownikami, którzy oprócz podstawowych obowiązków, muszą również zajmować się marketingiem, wynika, że problem jest złożony. Z jednej strony Zarząd wyznacza zadania pracownikowi i uważa, że to załatwia sprawę, a z drugiej strony pracownik, który zwykle nie zna podstaw nowoczesnych form marketingu, a nie ma odwagi się do tego przyznać. Skutek jest taki, że w banku następuje marketingowa stagnacja i bank brnie nadal w bezsensowne wydawanie pieniędzy na przestarzałe narzędzia marketingu takie jak drukowane ulotki, które później można odnaleźć w koszach na śmieci, w sponsorowane posty reklamowe w gazetach i wydawnictwach, których prawie nikt nie czyta.

Nie tak powinno to wyglądać.

Stawiajmy realne cele i zadania marketingowe w oparciu o nowoczesne narzędzia.

W jednym z banków spółdzielczych Zarząd postawił zadanie: Nie zależy nam na wzmocnieniu marketingu dla sprzedaży bezpośredniej, bo ta się bardzo dobrze rozwija i rok do roku mamy wzrost sprzedaży i przychodów, ale zależy nam przede wszystkim na zwiększeniu sprzedaży przez internet. Niejednokrotnie mimo, że oferta usług i produktów naszego banku jest lepsza nawet o 20-30% od konkurencyjnych komercyjnych banków, to informacja o tym nie dociera do Klientów. Jak to zmienić? Tylko przez marketing internetowy.

Postawmy realny cel marketingowy i rozliczajmy efekty realizacji.

Po wnikliwej analizie przypadku został postawiony cel. Dotarcie z ofertą do Klientów i przedstawienie jej w taki sposób, aby zwiększyć sprzedaż, dzięki wykorzystaniu marketingu internetowego.

Jak przygotować i wdrożyć internetową kampanię marketingową?

  • Należy dostosować stronę internetową banku do nowoczesnych narzędzi: bezpieczeństwo, RWD, mobilność, szybkość działania, lekkość, inne.
  • Moduły bankowości internetowej powinny dać się obsługiwać na urządzeniach mobilnych, moduły powinny posiadać funkcje RWD
  • Strona Banku powinna zostać zoptymalizowana pod SEO
  • Dzięki optymalizacji, strona powinna się wyświetlać w wyszukiwarkach na pierwszych miejscach, stronach
  • Strona Banku musi być widoczna dla przeglądarek internetowych, a tym samym Klienci powinni mieć możliwość znajdowania produktów i usług banku wpisując określone słowa kluczowe w przeglądarkach internetowych
  • Kolejnym narzędziem do zaprezentowania oferty banku są komercyjne narzędzia w postaci FB ADS i Google ADS.
  • Banki wykorzystują FB ADS do informowania Klientów o produktach. FB ADS należy traktować jako typowy billboard reklamowy. Dzięki temu narzędziu można poinformować Klientów o produktach banku.
  • Google ADS to reklama, która wcześniej musi zostać przygotowana na podstawie fraz, słów kluczowych i odpowiednich treści na stronie internetowej. Klient wpisując w wyszukiwarkach szukany produkt np. kredyt na samochód, powinien dotrzeć do naszego produktu czy usługi.
  • Prowadzenie szkoleń dla pracowników bezpośredniej obsługi Klientów, którzy mają dokładnie poznać narzędzia nowoczesnego marketingu internetowego jakimi dysponuje bank

Wiele innych skutecznych narzędzi marketingowych, o których można przeczytać na naszym blogu: https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/czy-i-dlaczego-warto-wdrozyc-w-banku-spoldzielczym-nowoczesny-marketing/

Koncepcja nowoczesnego marketingu została opracowana na podstawie praktycznych informacji i doświadczeń zdobytych podczas rozmów z bankowcami. Na potrzeby banków spółdzielczych opracowaliśmy spójny program nowoczesnego marketingu, który każdy  bank może dostosować do własnych potrzeb. Jeżeli bank nie posiada odpowiednio wyedukowanej kadry, możemy podjąć się prowadzenia określonych prac na zasadach outsourcingu.

Zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na każde pytanie.

Servus Comp Data Security , Mazowiecka 25/502  30-019 Kraków  
tel.  +48 608 407 668, +48 12 631 91 22   biuro@servus-comp.pl
PODEJMIEMY DLA PAŃSTWA KAŻDE WYZWANIE!

Dodaj komentarz