Praktyczne aspekty zarządzania ciągłością działania w Banku

CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 1 DZIEŃ

Zajęcia prowadzone są  w   formie   wykładu   z   omówieniem   i   analizą  konkretnych przypadków z własnej praktyki trenera. W trakcie szkolenia będzie wykorzystana ankieta oceny szkolenia

 

ADRESACI

  • Członkowie Zarządu nadzorujący obszar zarządzania ciągłością działania w Banku
  • Członkowie Zarządu nadzorujący obszar IT w Banku
  • Osoby, odpowiedzialne za budowę, wdrożenie i utrzymanie systemu zarządzania ciągłością działania w Banku
  • Właściciele procesów biznesowych
  • Kadra menedżerska odpowiadająca za zarządzanie IT
  • Audytorzy wewnętrzni
  • Osoby odpowiedzialne za zarządzanie ryzykiem operacyjnym

 

POZIOM SZKOLENIA

Poziom szkolenia  Szkolenie  dostarcza  praktycznej  wiedzy   dla   uczestników systemu zarządzania ciągłością  działania,  jak również  wiedzy eksperckiej dla pracowników banków, który odpowiedzialni są za nadzór oraz zarządzanie w/w systemem.

 

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest  przekazanie  uczestnikom  praktycznej  wiedzy i umiejętności z zakresuzagadnień związanych z wdrożeniem, utrzymywaniem i doskonaleniem systemu zarządzania ciągłością działania w  Banku  na  podstawie  wymagań  Rekomendacji D Komisji Nadzoru Finansowego oraz dobrych praktyk wynikających z normy ISO 22301.

KORZYŚCI

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy:

  • poznają główne elementy systemu zarządzania ciągłością działania,
  • naucza się, jak w prosty sposób można wypełnić wymagania, które stawia przed bankami nadzorca rynku w obszarze ciągłości działania,
  • będą potrafili utrzymywać i rozwijać system zarządzania ciągłością działania w taki sposób, aby przynosił dla Banku wymierne korzyści,
  • poznają najczęściej popełniane błędy związane z zarządzaniem ciągłością działania i dowiedzą się jak ich unikać,
  • będą potrafili zaplanować, przygotować i wykonać testy sprawdzające poziom funkcjonowania poszczególnych elementów systemu zarządzania ciągłością działania,
  • nauczą się, jak prowadzić dokumentacje systemu zarządzania ciągłością działania,
  • dowiedzą się, jak dzięki systemowi zarządzania ciągłością działania można zredukować koszty działalności Banku,
  • poznają autentyczne problemy związane z funkcjonowaniem w Banku systemu zarządzania ciągłością działania oraz praktyczne sposoby radzenia sobie z nimi.

PROGRAM SZKOLENIA 

  1. Dlaczego to robimy?
    - czyli, po co nam działający system zarządzania ciągłością działania w Banku?
    • Cel budowy systemu
    • Wymagania prawne
    • Najważniejsze definicje
    • Zakres zarządzania 

 

  1. Jak to ma działać?
    - czyli, główne elementy systemu.
    • Zrozumienie organizacji poprzez jej kontekst działalności 
    • Określenie strategii
    • Zdefiniowanie mierników skuteczności działania systemu
    • Organizacja i wdrożenie systemu

 

  1. Jak tym zarządzać?
    - czyli, jak planować i przeprowadzać testy w Banku, jak rozwijać system, a nie popaść w rutynę, jak się komunikować.

 

a) Testowanie

    • Zanim zaczniemy testować
    • Plan testu
    • Testowanie
    • Raporty z testów
    • Rekomendacje
    • Przejście do procesu doskonalenia

 

b) Doskonalenie

    • Uwagi po testach
    • Rekomendacje po testach
    • Przeglądy systemu
    • Aktualizacja procedur

 

c) Weryfikacja mierników skuteczności działania system

d) Skuteczna komunikacja podczas zarządzania ciągłością działania 

 

4. Co z tego będziemy mieli?
- czyli, szanse jakie daje dla Banku działający i sprawnie zarządzany system ciągłości działania.

    • Szanse czy tylko zagrożenia
    • Poznaj swój Bank
    • Korzyści z utrzymywania systemu

MATERIAŁY SZKOLENIOWE:

W trakcie szkolenia będzie wykorzystana ankieta oceny szkolenia. Po szkoleniu uczestnicy otrzymają test poszkoleniowy weryfikujący nabytą wiedzę, prezentację lub materiały dydaktyczne przygotowane przez trenera w postaci elektronicznej.

 

OSOBA PROWADZĄCA:

PAWEŁ WĄSIK

Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Ciągłością Działania wg ISO 22301 nr 2015/ISO22301_AW/1357, Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Ciągłością Działania wg BS 25999, Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO /IEC 27001:2013, Ethical Hacking and Countermeasures, Risk Manager ISO 31000, UX-PM

Doświadczenie zawodowe:

W obszarze ciągłości działania

Przygotowanie, wdrożenie, nadzór, zarządzanie Systemem Zarządzania Ciągłością Działania zgodnie z wymaganiami ISO 22301 oraz Rekomendacją D i M Komisji Nadzoru Finansowego, prowadzenie szkoleń dla pracowników bezpośrednio zaangażowanych w system BCMS oraz wspomagających system, opracowanie planu utrzymania i ciągłego rozwijania systemu zgodnie z wymaganiami normy, implementacja autorskich rozwiązań biznesowych. Przygotowanie organizacji do audytu certyfikacyjnego na zgodność z wymaganiami normy zakończone uzyskaniem pierwszego wśród Banków Spółdzielczych certyfikatu zgodności z ISO 22301.

W obszarze bezpieczeństwa informacji

Przygotowanie, wdrożenie, nadzór, zarządzanie Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodnie z wymaganiami ISO 2700 oraz Rekomendacją D i M Komisji Nadzoru Finansowego, opracowanie i implementacja autorskich rozwiązań w obszarze zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych oraz łączących wymagania KNF, ustawy o ochronie danych osobowych oraz standardu.

W obszarze IT

administracja zasobami teleinformatycznymi, dobór oraz wdrażanie rozwiązań IT, wykonywanie audytów bezpieczeństwa informatycznego, wsparcie użytkowników końcowych.

Wykształcenie:

  • psychologia - Uniwersytet Jagielloński w Krakowie,
  • informatyka - Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie,
  • finanse i bankowość - Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu.

HARMONOGRAM SZKOLEŃ:

 

KRAKÓW - 26.02.2020 r. (ŚRODA) - SERVUS COMP

ZAPISY – KONTAKT – GŁÓWNY ORGANIZATOR SZKOLENIA

W celu uzyskania dodatkowych informacji w omawianych zakresach zapraszamy do kontaktu:

 

Andrzej Popiołek szkolenia

Audytor Wiodący SZBI

+48 602 220 749              

andrzej.popiolek@servus-comp.pl

 

Barbara Dyka

Koordynator ds. Audytów i Szkoleń

+48 608 407 668

barbara.dyka@servus-comp.pl

 

Anna Stręk

Audytor Wiodący SZBI

+48 781 555 025

anna.strek@servus-comp.pl

 

Servus Comp Sp. z o.o. Sp.k.

ul. Mazowiecka 25/502, 30-019 Kraków

Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieście,

XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

NIP: 6772394344 | Regon: 362815411 | KRS: 0000582481

https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl

 

Nota prawna:

  1. Założenia szkolenia są opracowaniem autorskim i są objęte prawem autorskim.
  2. Niniejszy materiał ani żaden jego fragment nie może być reprodukowany, przetwarzany i rozpowszechniany w jakikolwiek sposób za pomocą urządzeń elektronicznych, mechanicznych, kopiujących, nagrywających i innych do celów innych niż realizacja przedmiotowej oferty u Klienta.

 

Servus Comp Data Security , Świętokrzyska 12/403 30-015 Kraków  
tel.  +48 12 631 91 22   biuro@servus-comp.pl
PODEJMIEMY DLA PAŃSTWA KAŻDE WYZWANIE!