AKTYWNA SPRZEDAŻ UBEZPIECZEŃ W BEZPOŚREDNIEJ RELACJI Z KLIENTEM BANKU SPÓŁDZIELCZEGO Servus Comp

„Sprzedaż to jedna z najstarszych umiejętność ludzkiej cywilizacji. Może być owocem dobrych i uczciwych relacji z klientem i oferować konkretną wartość, a może też być tylko i wyłącznie owocem manipulacji. Jeżeli chcesz budować bazę zadowolonych i wiernych klientów wybór jest PROSTY.”

ADRESACI SZKOLENIA

  • Specjaliści i doradcy klienta sektora ubezpieczeniowego w Banku, działy obsługi klienta
  • Kierownicy zespołów sprzedaży, product managerowie

 

CZAS TRWANIA: 1 DZIEŃ

Zajęcia prowadzone są w formie warsztatu opartego w głównej mierze na praktycznych ćwiczeniach, które pozwalają na bieżąco przećwiczyć zdobytą wiedzę.

 

CELE SZKOLENIA

  • uruchomienie wśród uczestników systematycznej i proaktywnej sprzedaży ubezpieczeń podczas wizyty klienta w oddziale banku,
  • nabycie przez uczestników umiejętności prowadzenia rozmowy sprzedażowej przez telefon,
  • nabycie przez uczestników umiejętności skutecznego radzenia sobie z obiekcjami,
  • nabycie przez uczestników świadomego stosowania technik finalizacji sprzedaży
  • poznanie najczęściej popełnianych błędów podczas sprzedaży produktów sektora ubezpieczeniowego

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

  • zwiększenie ilości klientów – oferta ubezpieczeniowa Banku
  • umiejętna prezentacja oferty w oparciu o korzyści konkretnego klienta
  • poznanie model skutecznej telefonicznej rozmowy handlowej oraz rozmowy w trakcie bezpośredniego spotkania z klientem w placówce Banku
  • umiejętne zwiększenie wpływu na decyzję klienta
  • brak oporów przy obiekcjach klienta i sprawne radzenie sobie z nimi
  • skuteczne finalizowanie i zamykanie sprzedaży ( techniki finalizacji sprzedaży)

PLAN SZKOLENIA

 

I   MODUŁ – OTWARCIE SZKOLENIA

Celem modułu jest zbudowanie dobrej i komfortowej atmosfery motywującej do wytężonej pracy, nakreślenie celów szkolenia, poznanie doświadczeń uczestników w omawianym temacie i wyodrębnienie obszarów rozwojowych.

  1. Ćwiczenia „Asy z rękawa”- praca w grupach
  • Ćwiczenia pokazujące ważny element w szeroko rozumianym procesie sprzedaży - wiedza na temat samego klienta, a także jego potrzeb
  1. Dyskusja moderowana – moje dotychczasowe doświadczenia w sprzedaży ubezpieczeń
  • Rozmowa na temat doświadczeń grupy w sprzedaży ubezpieczeń
  • Dobre i złe praktyki w tym zakresie
  • Wyodrębnienie z grupą obszarów problemowych zagadnienia

 

II MODUŁ – ROZMOWA TELEFONICZNA

Celem modułu jest wypracowanie z grupą argumentów sprzedażowych niezbędnych do otwarcia przez telefon rozmowy na temat ubezpieczeń w kontekście konkretnych potrzeb klienta, a także stworzenie skutecznego schematu rozmowy telefonicznej.

  1. Ćwiczenia „Dobre i złe praktyki podczas rozmowy telefonicznej” – praca w grupach
  • Jak powinien wyglądać profil idealnego telemarketera
  • Podstawowe zasady komunikacji telefonicznej
  1. Ćwiczenia „Stwórz swoją 30 sekundową reklamę”. Symulowana rozmowa telefoniczna – praca w parach
  • Jak skutecznie poprowadzić rozmowę sprzedażową przez telefon – etapy
  • Kluczowe momenty procesu decyzyjnego klientów
  • Struktura rozmowy telefonicznej w praktyce
  • 30 sekundowa reklama
  1. Ćwiczenia „Obiekcje – nie taki diabeł straszny jak go malują”- praca w grupach
  • Praca z zastrzeżeniami klienta na etapie rozmowy telefonicznej

 

III MODUŁ – TRENING KOMUNIKACJI ORAZ IDENTYFIKACJI POTRZEB I MOTYWÓW ZAKUPOWYCH KLIENTÓW

Celem modułu jest wypracowanie z grupą skutecznych argumentów produktowych do poznanych potrzeb i motywów  zakupowych klientów, a także przygotowanie zestawu pytań pomocnych w otwarciu sprzedaży oraz na innych etapach rozmowy handlowej.

  1. Ćwiczenie –„Zakotwicz uwagę klienta” - praca w grupach
  • Potrzeby współczesnych klientów – czyli co motywuje  klientów do podjęcia decyzji zakupowych
  • Czynniki wpływające na decyzje klienta
  1. Ćwiczenie – „Motywy i hamulce zakupu z punktu widzenia klienta” budowa argumentów na bazie produktu klienta – praca w grupach
  • Zasady skutecznej komunikacji z klientem
  • Siła komunikacji werbalnej w procesie sprzedaży
  • Budowanie „kotwic” na uwagę klienta – otwarcie sprzedaży
  1. Ćwiczenie – „Jakie zadawać pytania?” - opanowanie przez uczestników umiejętności tworzenia i rozpoznawania pytań przydatnych w rozmowie z klientem - praca w parach
  • Badanie potrzeb – zaawansowane metody zadawania pytań
  • Identyfikacja jawnych i ukrytych potrzeb klientów
  • Skuteczne pozyskiwanie informacji od rozmówcy

 

IV MODUŁ – TRENING SKUTECZNEJ PREZENTACJI OFERTY

Celem modułu jest rozwijanie umiejętności świadomej i efektywnej prezentacji produktu w oparciu o konkretne potrzeby klienta.

  1. Ćwiczenie – „Język korzyści w praktyce”. Adresowanie rozwiązań adekwatnie do potrzeb Klientów - praca w grupach
  • Sztuka posługiwania się językiem korzyści w sprzedaży
  1. Ćwiczenie – „Cecha – Korzyść – Wyobrażenie”. Tworzenie prezentacji wybranego produktu według schematu CKW – praca w parach
  • Schemat i etapy prowadzenia rozmowy handlowej w oparciu o korzyści i potrzeby emocjonalne
  • Schemat efektywnej prezentacji C-K-W (Cecha – Korzyść - Wyobrażenie)
  • Kreowanie potrzeb klientów

 

V MODUŁ - TRENING POKONYWANIA OBIEKCJI I FINALIZACJI SPRZEDAŻY

Celem modułu jest rozwijanie umiejętności identyfikacji i pokonywania zastrzeżeń klientów, także uświadomienie konieczności sprzedawania produktem a nie ceną. 

  1. Ćwiczenie – „Budowa argumentarium na typowe obiekcje klientów”- praca w grupach
  • Jak szybko reagować na wymówki klienta
  • Jak poznać prawdziwe obiekcje i jak o nich rozmawiać
  1. Ćwiczenie – „Reguła trzech kroków” - praca w parach
  • Technika radzenia sobie z obiekcjami klientów – REGUŁA TRZECH KROKÓW
  • Techniki zamknięcia i finalizacji sprzedaży

MATERIAŁY SZKOLENIOWE:

W ramach realizacji szkolenia, zostaną przygotowane następujące materiały szkoleniowe:

  • Podręcznik uczestnika szkolenia
  • Materiały dydaktyczne niezbędne do przeprowadzenia ćwiczeń.

 

 

OSOBA PROWADZĄCA:

RADOSŁAW KACZMARCZYK

Menedżer sprzedaży, doświadczony trener biznesu i konsultant.

Prawnik z wykształcenia, handlowiec z zamiłowania.

Posiada wieloletnie doświadczenie biznesowe zdobyte w dużych przedsiębiorstwach polskich i międzynarodowych, jak również prowadząc działy sprzedaży w firmach z sektora MŚP.  Przez wiele lat swojej kariery zawodowej pracował jako konsultant ds. ubezpieczeń, następnie rozwijał swe umiejętności na stanowiskach managerskich. Jako manager budował z powodzeniem całe zespoły sprzedażowe, zrekrutował i wyszkolił dziesiątki handlowców i managerów. Był wielokrotnie nagradzany za doskonałą jakość biznesu i wyniki sprzedażowe. Obecnie nie tylko z sukcesem prowadzi szkolenia sprzedażowe , ale również cały czas czynnie doradza swoim klientom min. jak od strony finansowej zabezpieczyć proces sukcesji.

ZAPISY – KONTAKT – GŁÓWNY ORGANIZATOR SZKOLENIA

W celu uzyskania dodatkowych informacji w omawianych zakresach zapraszamy do kontaktu:

 

Andrzej Popiołek szkolenia

Audytor Wiodący SZBI

+48 602 220 749              

andrzej.popiolek@servus-comp.pl

 

Barbara Dyka

Koordynator ds. Audytów i Szkoleń

+48 608 407 668

barbara.dyka@servus-comp.pl

 

Anna Stręk

Audytor Wiodący SZBI

+48 781 555 025

anna.strek@servus-comp.pl

 

Servus Comp Sp. z o.o. Sp.k.

ul. Mazowiecka 25/502, 30-019 Kraków

Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieście,

XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

NIP: 6772394344 | Regon: 362815411 | KRS: 0000582481

https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl

 

Nota prawna:

  1. Założenia szkolenia są opracowaniem autorskim i są objęte prawem autorskim.
  2. Niniejszy materiał ani żaden jego fragment nie może być reprodukowany, przetwarzany i rozpowszechniany w jakikolwiek sposób za pomocą urządzeń elektronicznych, mechanicznych, kopiujących, nagrywających i innych do celów innych niż realizacja przedmiotowej oferty u Klienta.

AKTYWNA SPRZEDAŻ UBEZPIECZEŃ W BEZPOŚREDNIEJ RELACJI Z KLIENTEM BANKU SPÓŁDZIELCZEGO Servus Comp

 

Servus Comp Data Security , Mazowiecka 25/502  30-019 Kraków  
tel.  +48 12 631 91 22   biuro@servus-comp.pl
PODEJMIEMY DLA PAŃSTWA KAŻDE WYZWANIE!