Dla znawców marketingu to chleb powszedni, a dla osób nie mających z marketingiem do czynienia na co dzień, to nadal czarna magia.
Czy tak jest na pewno?
Czy tak powinno być?
Nie! Marketing to nie magia!
Chcąc prowadzić skuteczne działania marketingowe w banku spółdzielczym, należy poznać podstawowe narzędzia.
3 PODSTAWOWE NARZĘDZIA – MODUŁY,
DZIĘKI KTÓRYM URUCHOMIMY MARKETING W BANKU
Powyższe MODUŁY marketingu wzajemnie się uzupełniają i wdrożone w całości, stanowią skuteczną siłę przekazu.
NOWOCZESNA STRONA INTERNETOWA
Strona internetowa musi być lekka, intuicyjna i w prosty, przejrzysty i nowoczesny sposób ma przedstawić Klientom produkty i usługi banku.
Nowoczesna strona musi posiadać m.in.:
- Protokół https://
- Moduł RWD, dzięki któremu wyświetli się na różnych rozdzielczościach urządzeń elektronicznych. Treść ma być czytelna, zarówno na małym ekranie smartfona, jak też na dużym ekranie monitora komputera stacjonarnego
- Musi się szybko otwierać – klient nie ma cierpliwości, żeby czekać na otwarcie ciężkiej strony
- Komunikaty na niej umieszczone mają być czytelne i zrozumiałe dla Klientów
- Musi być intuicyjna i w prosty sposób ma prezentować nasze produkty i usługi
Nowoczesna strona internetowej musi mieć dobrze skonfigurowaną funkcję SEO, dzięki której roboty google windują ją w przeglądarce do góry na pierwsze miejsca w wyszukiwarce.
Kolejnym, bardzo ważnym elementem marketingu jest
REKLAMA FB ADS i GOOGLE ADS
Mając nowoczesną stronę internetową warto pomyśleć o wdrożeniu nowoczesnych narzędzi reklamy jakimi są FB ADS oraz Google ADS.
FB ADS jest typowym internetowym „banerem reklamowym”, który informuje Klientów o naszych produktach i usługach.
GOOGLE ADS to reklama, która wyszukiwana jest w sieci przez Klienta w sposób świadomy i ma ułatwić znalezienie konkretnego produktu, np. kredytu na samochód itp. Zadaniem wyszukanej frazy (produktu, usługi) jest przekierowanie Klienta do strony internetowej banku.
Nie zapominajmy o kolejnym ważnym elemencie jakim są
NOWOCZESNE NARZĘDZIA MARKETINGU
W tym przypadku nowoczesne narzędzia przekazu mieszają się z tradycyjnymi, sprawdzonymi metodami jak np. zasada PARETO, które w zestawieniu z cross-selling, up-selling i e-mail marketingiem stanowią bardzo sprawne narzędzie obsługi Klienta.
Warto zapoznać się z tymi narzędziami i wdrożyć je w życie, gdyż porządkują one sprawną obsługę Klienta.
Ideałem jest wdrożenie wyżej wymienionych narzędzi w całości, bo w takim modelu stanowią poważną siłę informacyjną.
Klient, który wyszuka nasze produkty w internecie trafia następnie na wartościową stronę internetową, a w razie zainteresowania ofertą, kontaktuje się z pracownikiem banku, który przeszkolony w obsłudze i wykorzystaniu nowoczesnych narzędzia finalizuje sprzedaż.
Pamiętajmy, że marketing to nie magia! Chcąc zwiększyć sprzedaż, należy jak najszybciej przygotować plan wdrożenia całej koncepcji marketingu dla banku.
Zapraszamy Państwa do współpracy!
Wyjaśnimy w szczegółach:
- jak należy wdrażać poszczególne MODUŁY
- jak monitorować poprawność wdrożenia
- jak rozliczać podjęte działania, żeby nie przepłacić
Wiedzę na temat nowoczesnych form marketingu można zdobyć uczestnicząc w prowadzonych przez naszych specjalistów szkoleniach lub kontaktując się bezpośrednio.
Zapraszamy na najbliższe szkolenie:
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU!
Zapraszamy na naszego bloga:
https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/blog/
oraz na prowadzone przez naszych ekspertów szkolenia dla banków spółdzielczych:
https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/szkolenia-dla-bankow/
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.