BEZPIECZNE KOPERTY W BANKACH SPÓŁDZIELCZYCH?
Zagwarantowanie bezpieczeństwa dokumentów bankowych to podstawa w funkcjonowaniu każdego banku. Utrata dokumentów bankowych może skutkować wypływem danych wrażliwych, danych dotyczących naszych Klientów i ważnych informacji bankowych. Bank traci w ten sposób wiarygodność w oczach Klientów.
Podczas szkoleń dotyczących cyberbezpieczeństwa i Rekomendacji D wielokrotnie przytaczamy przykład z jednego z banków spółdzielczych, którego pracownik, przewożąc ważne dokumenty bankowe w siatce reklamowej, uległ wypadkowi. Szczęśliwie siatka z dokumentami trafiła w ręce policji i została przekazana do banku. Mogła jednak trafić w niepowołane ręce i dla banku byłaby to katastrofa wizerunkowa. Nie obyło by się także zapewne bez wnikliwej kontroli organów nadzorczych w tym banku, nie mówiąc już o wysokich karach za naruszenie tajemnicy bankowej.
W czasie audytów bardzo często spotykamy się z tym problemem i dlatego postanowiliśmy przedstawić najprostsze i najtańsze z możliwych rozwiązań jakim są bezpieczne koperty.
BEZPIECZNE KOPERTY
Zamknięte trwale koperty z dokumentami stanowią odpowiednie zabezpieczenie. Każde niekontrolowane otwarcie skutkuje tym, że na kopercie pozostaje widoczny ślad. Bezpieczne koperty można wykorzystać np. do:
- przewożenia i przechowywania pieniędzy
- zabezpieczenia kluczy do ważnych pomieszczeń np. do skrzynek, w których zamknięte są rejestratory monitoringu CCTV
- przechowywania i przesyłania raportów i sprawozdań
- ochrony poufnych danych i dokumentów bankowych
Bezpieczne koperty można podzielić na:
- bezpieczne koperty depozytowe
- bezpieczne koperty ochronne
- bezpieczne koperty - torby do bilonu
Zapraszamy na naszego bloga:
Zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na każde pytanie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.