JAK WDROŻYĆ MARKETING W BANKACH SPÓŁDZIELCZYCH Szkolenie Servus Comp

jak wdrożyć MARKETING W PRAKTYCE BANKOWEJ SKUTECZNA PROMOCJA USŁUG I PRODUKTÓW BANKOWYCH Servus Comp
MARKETING W PRAKTYCE BANKOWEJ SKUTECZNA PROMOCJA USŁUG I PRODUKTÓW BANKOWYCH Servus Comp

Szkolenie MODUŁ I - MARKETING W PRAKTYCE BANKOWEJ CZYLI SKUTECZNA PROMOCJA USŁUG I PRODUKTÓW BANKOWYCH W INTERNECIE za nami.

Na szkolenie przybyli pracownicy banków spółdzielczych oraz instytucji finansowej, którzy na co dzień zajmują się marketingiem. Za sprawą uczestników szkolenie zamieniło się w warsztaty, a właściwie w  merytoryczną burzę mózgów. Wypracowano dwa główne tematy:

  1. YOUTUBER, INFLUENCER MARKETING, BLOGGER
  2. SEO/SEM DLA STRONY INTERNETOWEJ BANKU

 

YOUTUBER, INFLUENCER MARKETING, BLOGGER

Jednym z ciekawszych wątków szkolenia był temat marketingu przy udziale bloggerów, influencerów, youtuberów. W ożywionej dyskusji uczestnicy jednogłośnie stwierdzili, że są to ciekawe narzędzia marketingu, dotąd nie wykorzystywane w ich pracy. Wytypowano trzy główne nurty, dzięki którym można będzie podjąć próbę wdrożenia marketingu, w tym wypadku skierowanego głównie do młodych Klientów, na których obecnie tak zależy bankom spółdzielczym:

  • Youtuber*
  • Influencer marketing**
  • Blogger***

* Youtuber – osoba zajmująca się tworzeniem i umieszczaniem produkcji audiowizualnych w serwisie internetowym YouTube. Jest to także określenie nowego zawodu związanego z mediami społecznościowymi, o ile działalność w tej formie wykracza poza ramy rozrywki. Wynagrodzenie stanowią przychody z reklam, najczęściej poprzez serwis Google AdSense lub z promowania produktów i usług w ramach publikowanych treści.  Źródło: Wikipedia

** Influencer marketing to forma marketingu w mediach społecznościowych polegająca na poparciu i lokowaniu produktu przez osoby wpływowe, osoby i organizacje, które mają rzekomy poziom wiedzy lub wpływ społeczny w swojej dziedzinie. Źródło: Wikipedia

 ***Blogger – osoba pisząca dziennik sieciowy. Blog od wielu innych stron internetowych różni się zawartością. Niegdyś weblogi utożsamiano ze stronami osobistymi (czy domowymi). Dziś ten pogląd jest nieaktualny, wciąż jednak od innych stron internetowych blogi odróżnia bardziej personalny charakter treści: częściej stosowana jest narracja pierwszoosobowa, a fakty nierzadko przeplatają się z opiniami autora. Ponadto można spotkać się z definicją bloga jako sposobu komunikacji. Źródło: Wikipedia

Okazało się, że obecnie w środowisku młodych ludzi, do których banki spółdzielcze chcą kierować swoją ofertę,  wielu marzy o zostaniu bloggerami. Nie każdy z nich osiągnie cel, ale dobrze funkcjonujący w środowisku blogger czy youtuber, przy współpracy z bankiem, ma nieograniczone możliwości promowania produktów i usług banku. Może wręcz stworzyć bardzo pozytywną aurę wokół konkretnego banku, lansując go jako jedyny słuszny wybór.

Uczestnicy szkolenia zgodnie stwierdzili, że pomysł wart jest wykorzystania, ale niestety w infrastrukturze banków spółdzielczych nadal brakuje:

NOWOCZESNYCHSPRAWNYCH - INTUICYJNYCHPRZEJRZYSTYCHSZYBKICH narzędzi dostosowanych m.in. do komunikacji z Klientem poprzez smartfon czy tablet. Brakuje narzędzi, dzięki którym bank mógłby nawiązać kontakt z młodymi Klientami, a co najważniejsze, pozyskać ich do grona wiernych, stałych Klientów.

W większości banków brakuje nadal podstawowych komunikatorów z Klientami:

  • nowoczesnej strony internetowej z perfekcyjnie funkcjonującą funkcją RWD
  • sprawnego API do komunikacji systemu finansowego banku z oprogramowaniem np. używanym na komputerach APPLE, telefonach komórkowych, tabletach
  • sprawnego API do komunikacji z FINTECHAMI, które mogą dostarczyć bankowi moduły np. do obsługi: kantorów, ubezpieczeń, faktoringu itd.

W wielu bankach strony www już są na bardzo wysokim poziomie. Nowoczesne, przejrzyste, komunikatywne, posiadają odpowiedniej klasy kontent. Przykładem mogą być strony banków:

BANK SPÓŁDZIELCZY LIMANOWA: https://www.bs.limanowa.pl/

BANK SPÓŁDZIELCZY W RABIE WYZNEJ: https://bsrabawyzna.pl/

NADSAŃSKI BANK SPÓŁDZIELCZY SAN BANK w STALOWEJ WOLI: https://sanbank.pl/

Są też takie banki, w których obecnie trwają prace nad uruchomieniem nowych stron internetowych i nowych modułów do bankowości internetowej.  I tu pojawił się kolejny, niezwykle interesujący temat.

 

SEO DLA WWW BANKU

Wiele osób uważa, że uruchomienie estetycznej, przejrzystej, sprawnej i logicznie zaprojektowanej strony internetowej banku, to sukces. To niestety nie wszystko. O sukcesie strony decyduje jej użyteczność. Podstawowym elementem jest optymalnie przygotowana część SEO czyli część, dzięki której strona internetowa banku będzie widoczna dla robotów przeglądarek internetowych oraz dla obecnych i potencjalnych Klientów szukających produktów i usług bankowych.

Uczestnicy szkolenia dowiedzieli się jak zadbać o tą drugą część strony internetowej. W czasie rzeczywistym zostały zaudytowane strony banków uczestników warsztatów pod kątem SEO i do każdej strony zostały zaprezentowane zhierarchizowane wyniki podatności. To była bardzo ważna część szkolenia, gdyż wtedy okazało się, że zapominamy o SEO, co skutkuje tym, że pomimo miłej dla oka strony internetowej nie ma optymalnej komunikacji z Klientami.

Należy pamiętać, że jeżeli bank podejmuje działania w kierunku zmiany swojej strony internetowej na nowoczesne narzędzie, musi stawiać konkretne wymagania firmie wynajętej do jej stworzenia. Zwykle jest tak, że firma wykonująca takie zlecenie nie wykaże inicjatywy, aby odpowiednio ustawić narzędzia SEO. Musimy o to zadbać sami i nadzorować realizację całego procesu tworzenia strony internetowej banku!

Wszystkich Państwa, którzy nie uczestniczyli w opisanym powyżej szkoleniu, a chcą poznać zagadnienia szeroko pojętego marketingu, zapraszam do kontaktu oraz do przysłania swojego adresu e-mail z wyrażeniem zgody na przesyłanie informacji tą drogą. Chętnie odpowiem na wszelkie pytania.

ANDRZEJ POPIOŁEK SERVUS COMP

 

Andrzej Popiołek  602 220 749
andrzej.popiołek@servus-comp.pl

 Zapraszamy do śledzenia szkoleń:
https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/szkolenia-dla-bankow/

oraz do odwiedzenia naszego bloga:
https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/blog/


Zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na każde pytanie.

Servus Comp Data Security, Świętokrzyska 12/403  30-015 Kraków  
tel.  +48 608 407 668, +48 12 631 91 22   biuro@servus-comp.pl
PODEJMIEMY DLA PAŃSTWA KAŻDE WYZWANIE!

Dodaj komentarz