WORKFLOW – OPTYMALIZACJA PRZEPŁYWU BANKOWYCH PROCESÓW BIZNESOWYCH

WORKFLOW W BANKU OPTYMALIZACJA PROCESÓW BIZNESOWYCH Servus Comp

Czym jest WORKFLOW ?
Czy warto go wdrożyć w banku ?
Co zyskamy wdrażając WORKFLOW ?
Czy dzięki WORKFLOW możemy zminimalizować ryzyko ?

 

CZYM JEST WORKFLOW?

Według koalicji WFMC (ang. WorkFlow Management Coalition) workflow to:
Automatyzacja procesów biznesowych, w całości lub w części, podczas której dokumenty, informacje lub zadania są przekazywane od jednego uczestnika do następnego, według odpowiednich procedur zarządczych.

Pojęcie WORKFLOW wielokrotnie powtarza się w rozmowach w bankach spółdzielczych. Tam, gdzie jeszcze nie funkcjonuje, prezesi stawiają sobie pytanie czy warto? Tam, gdzie działa, nie wyobrażają sobie sprawnego i nowoczesnego funkcjonowania organizacji bez niego. Małe banki  nie są skłonne do wdrożeń WORKFLOW twierdząc, że nie jest im to potrzebne. Czy mają rację? Rozsądek jest wymagany, ale nowoczesne technologie należy wprowadzać również w małych bankach spółdzielczych.

Wdrożenie WORKFLOW to radykalny proces.

Z dnia na dzień musimy przyzwyczaić się do innych standardów prowadzenia biznesu w banku. Podejmowane decyzje zapadają szybciej i są  obarczone mniejszym ryzykiem błędnej analizy.

Warto pamiętać, że jeżeli wsad do systemu będzie wątpliwej jakości, to wdrażanie WORKFLOW nie ma sensu. Jeżeli świadomie dokonujemy wyboru systemu WORKFLOW, to po pewnym okresie zawirowań przy wdrożeniu, pracownicy docenią wprowadzone zmiany i -  z doświadczenia wiemy -  jako pierwsi staną w obronie wdrożonej aplikacji.

Wiele banków nie ma wdrożonego zautomatyzowanego procesu przetwarzania danych. Skutkuje to tym, że ręczne przetwarzanie dokumentów generuje sporo błędówi wydłuża czas podejmowania decyzji. Poza tym proces ten wymaga zaangażowania wielu pracowników, którzy w tym czasie mogliby wykonywać inne zadania. Dla wielofunkcyjnych pracowników w bankach, wprowadzenie zautomatyzowanego systemu przetwarzania danych jest idealnym rozwiązaniem.

Wdrażając zautomatyzowany proces przetwarzania wchodzimy na wyższy poziom zarządzania w organizacji.

Wiele wspólnego z WORKFLOW ma ITIL FOUNDATION, na bazie którego Komisja Nadzoru Finansowego opracowała przełomową Rekomendację D dla banków. Można tu znaleźć wiele analogii. Wszystkie mają za zadanie ułatwienie procesów biznesowych w banku i odniesienie ich do stawianych wymogów normatywnych.

CO ZYSKAMY WDRAŻAJĄC WORKFLOW ?

Zautomatyzowany system procesów biznesowych daje same korzyści. Dzięki wdrożeniu zyskujemy m.in. :

  • Optymalizację procesów
  • Zautomatyzowanie i usystematyzowanie pracy
  • Wyeliminowanie ewentualnych błędów, które mogą się pojawić na etapie zbierania danych
  • Automatyczne sprawdzanie ich poprawności prowadzonych działań
  • Zmniejszenie możliwości popełniania błędów, dzięki ich automatyzacji
  • Zwiększenie szybkości przetwarzania danych w procesach biznesowych
  • Zbudowane listy kontrolne przeciwdziałają zakończeniu przetwarzania danych z niepełnymi danymi
  • Wzrost jakości obsługi
  • Identyfikacja osoby, która w danej chwili zarządza procesem lub podjęciem decyzji cząstkowej
  • Praca na aktualnych szablonach
  • Wzrasta łatwość rozliczania procesów
  • Wzrasta maksymalna redukcja dublowania wprowadzanych danych

DZIĘKI WPROWADZENIU WORKFLOW ZYSKUJEMY
USPRAWNIENIE OBSŁUGI W RAMACH ORGANIZACJI I ZNACZĄCO
POPRAWIAMY SPRAWNOŚĆ OBSŁUGI KLIENTA

CZY WARTO GO WDROŻYĆ W BANKU ?

Zasadność wprowadzenia WORKFLOW najlepiej potwierdzą przykłady z praktyki w pokrewnych bankach czy firmach. Warto zatem zasięgnąć ich opinii, jakie korzyści przyniosło im wdrożenie WORKFLOW. Pamiętajmy również o tym, że, aby wdrożyć w banku sprawnie działający SCORING KREDYTOWY, musimy bazować na przeprowadzonej wcześniej optymalizacji procesów biznesowych.

W razie zainteresowania szeroko pojętym tematem WORKFLOW, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Zapraszamy również do śledzenia pozostałych wpisów na naszym blogu:

https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/blog/

oraz do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń:

 https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/szkolenia-dla-bankow/

audytów:

https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/audyty-v-premium/


Zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na każde pytanie.

Servus Comp Data Security, Świętokrzyska 12/403  30-015 Kraków  
tel.  +48 608 407 668, +48 12 631 91 22   biuro@servus-comp.pl
PODEJMIEMY DLA PAŃSTWA KAŻDE WYZWANIE!

Dodaj komentarz