Przeczytaj i wyciągnij wnioski – warto !
Nowoczesny marketing w bankach spółdzielczych to wyzwanie i konieczność, o której robi się coraz głośniej za sprawą licznych fachowych publikacji i branżowych szkoleń. Eksperci z firmy Servus Comp mają w tym swój udział jako praktycy, prowadząc audyty i fachowe szkolenia w bankach spółdzielczych. Widząc ogromne potrzeby w tym zakresie stworzyli nowoczesną koncepcję marketingu dedykowaną dla banków spółdzielczych.
Jak przygotować strategię, aby trafić nie tylko do wiernych klientów, ale zainteresować nowych, dla których historia i tradycja banku nie są tak ważne, jak m.in.:
- szybkość dostarczenia usługi
- nowoczesna forma oferowanego produktu
- kompetentna i fachowa obsługa
- konkretna informacja
- sprawne i skuteczne działanie
WAŻNE ELEMENTY
PRZYGOTOWANIE STRATEGII MARKETINGOWEJ
Strategię marketingową należy przygotować w formie planu marketingowego będącego prostym zestawieniem docelowych segmentów rynku, wyznaczonych celów, harmonogramu i narzędzi niezbędnych do skutecznej realizacji tej strategii. Warto również zaplanować dedykowane szkolenia marketingowo – sprzedażowe realizowane bezpośrednio w banku na realnych produktach pokazując przy tym, jakimi narzędziami marketingu dysponujemy w dialogu z Klientem.
OPRACOWANIE SEGMENTACJI KLIENTÓW
Ważnym elementem marketingu w banku spółdzielczym jest segmentacja klientów i wiedza, dla której grupy przygotowujemy nasze produkty. Umożliwia ona efektywne oddziaływanie na potencjalnych klientów, dzięki odpowiedniemu dostosowaniu produktów i usług do preferencji określonych grup wiekowych i ich skutecznej promocji.
Niektórzy dzielą klientów na 4 grupy wiekowe, niektórzy na 2 grupy, a my staramy się lansować rozwiązania dla jednej wspólnej grupy. Uważamy, że nowoczesne narzędzia i produkty bankowe muszą być dedykowane dla wszystkich klientów.
Analizy prowadzone w bankach spółdzielczych pokazują niebezpieczną tendencję: gros klientów banków spółdzielczych reprezentuje grupę wiekową między 55 a 68 rokiem życia. Banki powinny wykreować więcej nowoczesnych produktów, aby zaspokoić rosnące wymagania klientów również w innych grupach wiekowych.
Nasze wieloletnie doświadczenie w pracy w bankach spółdzielczych zaowocowało stworzeniem nowoczesnej koncepcji marketingowej.
KONCEPCJA NOWOCZESNEGO MARKETINGU
DLA BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH
W kolejnych artykułach szerzej opiszemy wyżej wymienione zagadnienia. Już teraz zapowiadamy wpis o wykorzystaniu Facebook ADS i Google ADS jako narzędzia reklamowego. Doradzimy jak rozliczać i egzekwować zawarte w umowie warunki współpracy z firmami outsourcingowymi i jaki budżet przeznaczyć na skuteczną reklamę Facebook ADS i Google ADS.
GDZIE MOŻNA ZAPOZNAĆ SIĘ Z KONCEPCJĄ NOWOCZESNEGO MARKETINGU DLA BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH?
- Podczas szkoleń prowadzonych przez ekspertów Servus Comp in. w:
- BODiE - Poznań, Warszawa, Lututów, Tczew
- FRBS - Kraków, Rzeszów, Olsztyn, Białystok, Katowice, Wrocław, Warszawa
- Bankowa Szkoła w Sandomierzu - Lublin
- ZRBS - Warszawa
- Uniwersytet Rolniczy - Kraków I edycja - Studia MBA dla kadry zarządzającej Banków Spółdzielczych
https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/szkolenia-dla-bankow/
- Czytając nasze wpisy omawiające zagadnienia marketingu publikowane na bs.net.pl i na naszym wortalu dla banków spółdzielczych www.premiumbank.zadbajobezpieczeństwo.pl
- Prowadzimy również szkolenia wyjazdowe bezpośrednio w siedzibie banku.
- Podczas wizyt naszych ekspertów w zainteresowanych bankach proponujemy konkretne rozwiązania marketingowe.
- Prowadzimy wykłady w ramach studiów podyplomowych MBA „Zarządzanie bankiem spółdzielczym” MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie
- Inne możliwości przekazu
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do kontaktu z ekspertami firmy Servus Comp za pośrednictwem strony: mail, telefon:
Andrzej Popiołek tel. kom. +48 602 220 749 mail: andrzej.popiolek@servus-comp.pl
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.