JAK MĄDRZE WDROŻYĆ SKUTECZNY MARKETING W BANKU SPÓŁDZIELCZYM?

MARKETING W PRAKTYCE

 

Niniejszy artykuł opracowano na podstawie wielu rozmów prowadzonych w bankach spółdzielczych z:

  • Zarządami Banków,
  • Członkami Rad Nadzorczych
  • Pracownikami marketingu
  • Pracownikami bezpośredniej obsługi Klienta

Zdobyte w ten sposób informacje w połączeniu z naszą praktyczną wiedzą pozwoliły na przygotowanie spójnej koncepcji marketingu dla banków spółdzielczych.

Oto jej elementy:

  • SZKOLENIA

https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/szkolenia-premium-bank-harmonogram/
https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/szkolenie-czy-warto-reklamowac-produkty-bankowe-wykorzystujac-google-ads-i-fb-ads/

  • OUTSOURCING MARKETINGU NA ZLECENIE BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH

https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/3-wazne-narzedzia-marketingu-w-banku-spoldzielczym-pora-na-wdrozenie/

  • DZIAŁANIA UZUPEŁNIAJĄCE

https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/czy-marketing-w-banku-spoldzielczym-to-magia/

Prezesi w bankach spółdzielczych zadają sobie pytanie
jak uruchomić marketing w banku, mając świadomość,
że takie działania są niezbędne.

Poniższy artykuł ma po części udzielić odpowiedzi na to pytanie. W razie niejasności zapraszamy Państwa do kontaktu.

Pamiętajmy, że MARKETING to nie magia,
ale bez przemyślanego planu działania i określenia celu,
jaki chcemy osiągnąć, nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Planując uruchomienie aktywnego marketingu w banku musimy podjąć decyzję wg jakiego modelu będziemy prowadzić te działania.

Na jaki model się zdecydować?

  • czy zwiększyć zakres obowiązków jednemu z pracowników, który praktycznie nie ma czasu na nowe zadania, a przy tym nie ma potrzebnej wiedzy nt. nowoczesnego marketingu?
  • czy stworzyć oddzielne stanowisko ds. marketingu?
  • czy utworzyć nowy dział/departament ds. marketingu z zespołem specjalistów posiadających stosowną wiedzę i pomysły?
  • czy osoba, która ma wiedzę i jest kompetentna, przyjmie naszą ofertę pracy w banku?
  • czy zlecić te działania w formie outsourcingu?

Wszystko zależy od wielkości banku, celu jaki chcemy osiągnąć i od przeznaczonych na ten cel środków finansowych.

Jak wygląda marketing w bankach spółdzielczych?

  • w małych bankach praktycznie nie istnieje
  • w średnich bankach istnieją dedykowane stanowiska wielofunkcyjne, na których pracownik wykonuje również inne zadania, niejednokrotnie w rozumowaniu Zarządów, o większym priorytecie niż marketing – czyli praktycznie marketing też nie istnieje
  • w dużych bankach spółdzielczych funkcjonują osobne stanowiska ds. marketingu, a w niektórych bankach mamy do czynienia z działami ds. marketingu z dyrektorem ds. marketingu i pracownikami, którzy tworzą całe koncepcje i na bieżąco prowadzą działania marketingowe.
  • Są też banki małe i duże, które, dzięki dobrej polityce Zarządów, wybrały drogę rozwoju inwestując w nowoczesny marketing.

Na który model się zdecydować?
Co się bardziej opłaca?

Jak we własnym zakresie prowadzić działania marketingowe?

  • Musimy wyznaczyć pracownika do realizacji tych zadań. Zwykle osoba taka nie ma kompetencji ani wiedzy, jak sprawnie prowadzić koordynację działań marketingowych w banku.
  • Musimy zainwestować w szkolenia, z których osoba nie mająca podstaw niewiele skorzysta.
  • Wyznaczona osoba z reguły jest pracownikiem wielofunkcyjnym i, przy szczupłości kadr, ma wiele obowiązków związanych z codzienną pracą banku, o wyższym priorytecie niż marketing.

Prowadzenie marketingu w modelu outsourcingu?

  • Umowa podpisana na konkretny okres
  • Pełna rozliczalność firmy z efektów
  • Kontakt z fachowcami
  • Zyskanie nowych pomysłów
  • Ciągłość działania

Z naszej praktyki i obserwacji wynika, że lepszym posunięciem jest zlecenie prowadzenia marketingu firmie zewnętrznej w modelu outsourcingu.

Jak powinniśmy współpracować z firmą, której zlecamy prowadzenie marketingu?

  • Pełna rozliczalność działań
  • Weryfikacja działań i sprawdzanie czy przygotowane produkty dobrze się sprzedają dzięki reklamie. Jeżeli tak nie jest, to dlaczego; czy produkt został źle przygotowany przez bank, czy też firma outsourcingowa źle wykonuje powierzone zadania. Te pytania są ważne i jeżeli model zostanie właściwie ustawiony, to przynosi to oczekiwany efekt.
  • Statystyki i analiza efektów
  • Narzędzia marketingowe należy wdrażać po kolei, obserwując efekty. Jeżeli efekty się pojawiają, warto rozszerzyć działania o kolejne narzędzia.

Pamiętajmy, aby nie wykonywać wszystkich zaplanowanych działań na raz, tylko wg opracowanego planu. Daje nam to możliwość analizy każdego etapu z osobna pod względem uzyskiwanych efektów.

Jak przygotować strategię marketingową, aby zyskać nowych Klientów i zwiększyć sprzedaż produktów i usług?

  • Bank musi wyznaczyć osobę, która będzie koordynatorem działań i będzie informowała firmę zewnętrzną o produktach banku i działaniach prospołecznych; będzie śledziła statystyki i zbierała informacje wewnątrz banku o efektach prowadzonych działań.
  • Reszta już jest po stronie firmy outsourcingowej.

Ten model się sprawdza!

Przykładem takich działań jest m.in. Bank Spółdzielczy w Rabie Wyżej. Tam Zarząd Banku jednogłośnie podjął decyzję o zleceniu firmom zewnętrznym uruchomienia i prowadzenia profesjonalnego marketingu.

  • Pierwszym krokiem było przygotowanie nowej strony internetowej banku, której odsłona w nowej szacie miała miejsce w kwietniu 2019.

https://bsrabawyzna.pl/

  • Następnie wyznaczono osobę w banku odpowiedzialną za kontakty z firmami zewnętrznymi, którym będą zlecane prace marketingowe.
  • Zlecono firmie zewnętrznej założenie profilu na FB i bieżącą obsługę.

https://www.facebook.com/BankSpoldzielczyRabaWyzna

  • Zlecono firmie zewnętrznej prowadzenie aktywnej reklamy produktów, usług banku i działań prospołecznych na platformie reklamowej Facebook ADS.
  • Kolejnym krokiem ma być wdrożenie następnego narzędzia reklamowego jakim jest Google ADS
  • Nastąpiło odświeżenie wizerunku banku m.in. dzięki zmianie logo na nowoczesny znak graficzny, który ma być główną wizytówką nowoczesnego banku spółdzielczego.
  • Kolejne działania są aktualnie w przygotowaniu.

Proces ten przyniósł oczekiwane, bardzo wymierne efekty i zapewne będzie kontynuowany.

Podsumowując powyższe rozważania, najważniejsze elementy strategii marketingowej to:

  • Plan działania z wyznaczeniem celów i stworzenie narzędzi do ich realizacji.
  • Pozyskanie do współpracy firm o określonych kompetencjach i doświadczeniu, gwarantujących osiągnięcie oczekiwanego efektu.
  • Bieżące kontakty z tymi firmami i weryfikacja ich pracy.
  • Kreowanie nowych pomysłów i intensyfikacja działań marketingowych.

https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/marketing/

***
PODEJMIJMY DZIAŁANIA

MARKETING TO NASZA PRZYSZŁOŚĆ!

***

PAMIĘTAJMY, ŻE TYLKO NAM SIĘ WYDAJE,

ŻE WSZYSCY O NAS WIEDZĄ.

***

O tym jak prowadzić nowoczesne działania marketingowe w banku spółdzielczym można się dowiedzieć kontaktując się bezpośrednio z naszymi ekspertami. Zapraszamy do kontaktu!

Zachęcamy również do udziału w szkoleniach marketingowych, podczas których wyjaśniamy wszystkie zawiłości marketingu i wskazujemy kierunki działania.

O najbliższych terminach szkoleń z marketingu można przeczytać pod linkiem:

https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/szkolenia-premium-bank-harmonogram/

 

ANDRZEJ POPIOŁEK SERVUS COMP

ANDRZEJ POPIOŁEK – współautor koncepcji marketingu w banku spółdzielczym

Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO/IEC 27001. Certyfikat ITIL Foundation. Wykładowca na studiach MBA dedykowanych dla Prezesów Banków Spółdzielczych. Praktyk specjalista ds. marketingu internetowego w Bankach Spółdzielczych

Specjalizacja w zakresie polityki bezpieczeństwa w Bankach Spółdzielczych, przedsiębiorstwach oraz instytucjach państwowych. Ścisła współpraca ze Związkiem Rewizyjnym Banków Spółdzielczych jako audytor rekomendacji D i audytu Bezpieczeństwa Informacji w Bankach Spółdzielczych.

Ekspert z zakresu audytów sprawdzających spełnienie wymagań KNF, KRI, RODO i in. w obszarze cyberbezpieczeństwa i wytycznych ustawowych. Specjalizacja w dostosowaniu procedur w bankach, przedsiębiorstwach i urzędach państwowych do wymagań organów nadzorczych.

Wykładowca, szkoleniowiec, konsultant – https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl
Pasja: winogrodnik, znawca wina, degustator, podróżnik.

 

Zapraszamy na naszego bloga:

https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/blog/

oraz na prowadzone przez naszych ekspertów szkolenia dla banków spółdzielczych:

https://premiumbank.zadbajobezpieczenstwo.pl/szkolenia-dla-bankow/


Zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na każde pytanie.

Servus Comp Data Security , Mazowiecka 25/502  30-019 Kraków  
tel.  +48 608 407 668, +48 12 631 91 22   biuro@servus-comp.pl
PODEJMIEMY DLA PAŃSTWA KAŻDE WYZWANIE!

Dodaj komentarz